ادامه ساماندهي بازار سنتي کرمانشاه

ادامه ساماندهي بازار سنتي کرمانشاه

جليل رحيمي صدر با بيان مطلب فوق، اظهار کرد: بازار کرمانشاه که در بخش مرکزي اين شهر قرار دارد، در سال 1268 هجري قمري به دستور حاکم وقت کرمانشاهان شاهزاده امام قلي ملقب به عماد الدوله ساخته شده است.

وي افزود: اين بازار که در اثر عبور خيابانهاي اصلي شهر هم اکنون به چهار قسمت تقسيم شده، شامل راسته بازارهاي بسياري هم چون؛ زرگرها، ادويه فروشها، مسگرها، بزازخانه، توپخانه و … است.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه با اشاره به ادامه ساماندهي بازار سنتي کرمانشاه، گفت: طي حمايت هاي استاندار کرمانشاه از پروژه هاي فرهنگي استان، بخشي از اعتبارات سال 92 به ادامه ساماندهي بازار سنتي کرمانشاه اختصاص داده شد.

رحيمي ضمن تشکر از حسن حمايت استاندار کرمانشاه نسبت به ادامه طرح ساماندهي بازار و ضرورت آن در جايگاه شهري، افزود: اين پروژه در جلسه کارشناسي کارگروه ميراث فرهنگي استان مطرح و پس از تصويب مقرر شد که اجرا شود.

اين مقام مسئول يادآور شد: در اين بخش از ساماندهي بازار سنتي کرمانشاه، مرمت بخش هايي از سقف، چارسوق ها، احيا و مرمت بافت هاي سنتي آن در دستور کار قرار مي گيرد.

گفتني است؛ تاريکه بازار کرمانشاه، با ترکيبي دلپذير از معماري چشم نواز اين ديار که بيانگر فرهنگ، تمدن و ميراث کهن کرمانشاه است و با کليه زرق و برق هاي دل فريب که دارد يکي از اصلي ترين مقاصد گردشگران در کرمانشاه به شمار مي رود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …