مزايده کاروانسراي پيام برگزار مي شود

مزایده کاروانسرای پیام
کاروانسراي پيام در منطقه مرند استان آذربايجان شرقي که از جمله مجموعه ­هاي تاريخي تحت اختيار صندوق احياء و بهره­ برداري ازبناها و اماکن تاريخي و فرهنگي است، در تاريخ 22/4/92 به مزايده گذاشته خواهد شد
ساختمان کاروانسرا به علت اهميت مکاني و تردد و مبادلات وسيع کالا در قرون گذشته برخلاف کاروانسراهاي کوهستاني داراي حياط مرکزي وسيع و از نوع کاروانسراهاي چهار ايواني بوده است . ساختمان کاروانسرا مستطيلي است و در چهارگوشه آن با چهار برج مدور به قطر 7متر حفاظت مي ­ شده است که مي­تواند به عنوان فضاي اقامتي- پذيرائي بين راهي مورد استفاده قرار گيرد.
مدير عامل صندوق احياء در اين رابطه گفت: اين مجموعه با همت مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان آذربايجان شرقي بر اساس روند و ساز وکار حقوقي واگذاري بناهاي تاريخي به بخش خصوصي که توسط صندوق احياء در استان­ها تبيين شده است واگذار خواهد شد.

برگزاري مزايده واگذاري اين مجموعه به صورت اجاره، فرصتي است براي سرمايه ­ گذاران آشنا با مجتمع ­ هاي خدماتي رفاهي بين راهي همچنين علاقمندان به احياء بناهاي تاريخي( در حال حاضر آگهي مزايده توسط اداره کل ميراث فرهنگي استان آذربايجان شرقي در پايگاه اطلاع رساني استان و صندوق و جرايد کثيرالانتشار درج شده و مهلت آن تا تاريخ 7/4/92 است).

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …