ایرانگرد نیوز

بخشي ديگر از پرونده مرمتي مسجد جامع فسا بسته شد

مسجد جامع فسا
معاون ميراث فرهنگي فارس از اتمام بخشي ديگر از مرمت مسجد تاريخي جامع فسا خبر داد.

روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري فارس،عبدالرضا نصيري اصل با اعلام اين خبر گفت:کار مرمت بخش هايي از اين اثر تاريخي از اواخر تيرماه سال گذشته در دستور کار اين اداره کل قرار گرفت که اخيرا اين پروژه به اتمام رسيد.

نصيري اصل با اشاره به اينکه در سال90 نيز شاهد مرمت بخشي از اين اثر تاريخي بوديم افزود:به منظور ادامه عمليات ساماندهي ومرمت اين مسجد تاريخي 1190ميليون ريال اعتبار به اين پروژه اختصاص يافت که در آن شاهد کف سازي و کف فرش سنگي حياط به همراه احياي حوض وسط آن بوديم و همچنين با توجه به وضعيت نماي شبستان قديمي بازسازي نماي آجري بر اساس طرح اصلي و همچنين ساخت و نصب درهاي ورودي شبستان فوق الذکر در دستور کار قرار گرفت.

وي با اشاره به نگاه ويژه اداره کل ميراث فرهنگي فارس به مرمت اساسي بناهاي تاريخي موجود در سطح استان،خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد آثار تاريخي بجا مانده از دوره هاي مختلف و وضعيت حفاظت از آنها، در سال جديد نيز تعدادي از اين بناها در فهرست مرمتي امسال قرار گرفته است که در صورت تامين اعتبار شاهد انجام آنها خواهيم بود.

گفتني است مسجد جامع فسا مربوط به دوره قاجار است که به لحاظ موقعيت درخيابان امام خميني شهر فسا، ، کوچه مسجد جامع واقع شده است. اين اثر در تاريخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ به شمارهٔ ۲۱۸۹۹ در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيده است.

خروج از نسخه موبایل