۲۸ معاون سازمان میراث فرهنگی کشور: سازمان میراث فرهنگی پیگیر بازگرداندن اشیای ایران از آمریکا و هلند است

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استانهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: این سازمان پیگیر دو پرونده بزرگ بازگرداندن آثار تاریخی ایران از کشورهای آمریکا و هلند است.

به گزارش روابط ‌عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، اسدالله درویش امیری در مراسم معارفه مدیر کل جدید میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان ابراز امیدواری کرد: با تدبیر بخش حقوقی نهاد ریاست جمهوری و پیگیری حوزه حقوقی سازمان میراث فرهنگی، آثار تاریخی ایران از کشورهای آمریکا و هلند به کشور برگردانده شود.

وی با اشاره به اجرای موفق پرونده بازگشت اشیای عتیقه ایران از کشور بلژیک بعد از گذشت ۳۵ سال، گفت: دلیل موفقیت ایران در این پرونده، عزم جدی دولت و تعامل به وجود آمده از طرف دولت در سطح جهانی است.

وی از همکاری مناسب مجلس شورای اسلامی با سازمان میراث فرهنگی نیز ابراز قدردانی کرد و افزود: افق پیش روی سازمان روشن است.

درویش امیری با تاکید بر رشد صنعت گردشگری کشور، گفت: متوسط درآمد جهانی از صنعت گردشگری در جهان ۱۷ میلیارد دلار است و این در حالی است که ایران از کمتر از یک درصد این سهم جهانی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه توریست هایی که به ایران سفر می کنند، توریست فرهنگی هستند، گفت: در مدت یک سال و نیم اخیر حتی یک گردشگر خارجی در نیروی انتظامی و دستگاه قضایی کشور پرونده قضایی و حقوقی ندارد.

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استانهای سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: با ورود گردشگر خارجی و توسعه صنعت گردشگری، مشکل اشتغال در جامعه حل می شود.

در این مراسم، با قدردانی از زحمات “محمدحسین بحرالعلومی”، “حسین خواجه بیدختی” به عنوان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان معرفی شد.

خواجه بیدختی پیش از این به عنوان معاون صنایع دستی خراسان رضوی فعالیت می‌کرد.

حسین خواجه بیدختی دانش آموخته صنایع دستی از دانشگاه هنر تهران و کارشناس ارشد علوم ارتباطات، پیش از این مسئولیت هایی همچون مدیریت سازمان صنایع دستی استان ایلام ، مدیریت سازمان صنایع دستی خراسان،  معاونت صنایع دستی خراسان رضوی، معاون امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، عضو هیئت مدیره شرکت سهامی صنایع دستی غرب کشور، نایب رییس کمیسیون فرش اتاق بازرگانی خراسان رضوی و مدیر گروه صنایع دستی دانشگاه علمی کاربردی میراث را در کار نامه خود داراست.

وی به عنوان مدیر کل دفتر صادرات صنایع دستی سازمان نیز فعالیت داشته است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …