دومین جشنواره دوسالانه عکس غارهای ایرانی برگزار شد

دومین جشنواره دوسالانه عکس غارهای ایرانی دوشنبه  ۶ بهمن ماه  از سوی انجمن غار و غارشناسی ایران در محل آمفی تئاتر سازمان برگزار شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری؛محمد علی فیاضی مدیر کل همکاری و توافقات ملی گردشگری و دبیر کمیته ملی طبیعت گردی با حضور در این جشنواره به طبیعت منحصر به فرد ایران اشاره کرد و گفت:غارها از جمله آثارر طبیعی کشور هستند که زیبایی و ظرافت خاصی دارند.

وی افزود: گرفتن عکس از دل غار کار ساده ای نیست،و این عکس ها نشانگر عظمت غارها  به عنوان یک جاذبه طبیعی است .

فیاضی در ادامه ثبت ۱۰ غار را در فهرست آثار ملی تعداد کمی دانست و عنوان کرد:ما ظرفیتهای زیادی در این بخش داریم که  باید بیشتر استفاده شود ،بسیاری از غارهای ما مثل غار نمکدان قابلیت جهانی شدن را دارند.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۴ غارهای بیشتری در فهرست آثار ملی ثبت شوند.

فیاضی سپس به نقش غارها در زندگی پیامبران اشاره کرد و اظهار داشت:غارها در مسیر تاریخ مکان تعیین کننده ای بودند،در غار حرا به  حضرت محمد (ص)  وحی شد،و یا زمانی که پیامبر از مکه به مدینه هجرت کرد، درغار ثور سکنی گزیدند.

دبیر کمیته ملی طبیعت گردی در ادامه سخنانش به تلاش انجمن غار و غارشناسی ایران در برگزاری جشنواره عکس اشاره کرد و یادآور شد:  یکی از راههای توسعه  پایدار استفاده از ظرفیت تشکل ها است،که ما همواره تلاش کرده ایم از این ظرفیت استفاده نماییم.

مدیر کل همکاری و توافقات ملی گردشگری در خصوص جشنواره دوسالانه عکس غارهای ایرانی گفت:۱۱۷ نفر از عکاسانی که در این زمینه کار می کنند ۷۴۹ اثر ارسال کردند ،این آثار در دو مرحله از سوی هیات داوران ممیزی شد و منتخب این آثار به نمایشگاه راه پیدا کرد.

در ادامه جشنواره هیات داواران از بین ۷۴۹ عکس که از سوی ۱۱۷ شرکت کننده که ۲۱ نفر از آنان عکاسان زن و ۹۳ نفر عکاسان مرد بودند ،۵ اثر را به عنوان عکس برتر انتخاب کردند.

حماس عباسپور،داوود مفاخری،مجید زرآوندی ،همیرا احمدی و مصطفی صلاحی در این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفته و هدایایی به آنان اهدا شد.

گفتنی است؛در پایان برنامه از  تمبر یادبودی با نمای ۴ عکس منتخب رونمایی شد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …