ایرانگرد نیوز

تشکیل فراکسیون برای حمایت از برنامه‌ها و اقدامات سازمان در حوزه صنایع‌دستی است

فراکسیون صنایع‌دستی به منظور حمایت از برنامه‌ها و اقدامات سازمان میراث فرهنگی در حوزه صنایع دستی تشکیل می‌شود.

محمداسماعیل سعیدی با اشاره به اینکه بحث فرش و صنایع دستی با مشکلات جدی مواجه است، افزود: در این شرایط حمایت جدی نمایندگان مجلس برای توسعه صنایع دستی به ویژه معرفی و صادرات این آثار یک گام مثبت و مهم است.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین اهداف تشکیل فراکسیون صنایع دستی است چراکه این هنرصنعت در ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و درآمدزایی تاثیر بسزایی دارد.

به گفته این نماینده مجلس با تشکیل فراکسیون صنایع دستی، موضوع بودجه، تامین اعتبارات و مسائل صنایع دستی که به مجلس و دولت مربوط می‌شود، توسط مجموعه‌ای از نمایندگان مردم مورد پیگیری قرار می‌گیرد و منجر به نتایج مطلوبی می‌شود.

سعیدی با اشاره به اینکه اعضای فراکسیون صنایع‌دستی می‌توانند بر تصمیم‌گیری و نظارت تاثیرگذار باشند، یادآور شد: یکی دیگر از اهداف تشکیل این فراکسیون حمایت از تدابیر و اقدامات سازمان میراث فرهنگی در حوزه صنایع دستی است، این حمایت در اقسام و اشکال مختلف صورت می‌گیرد و با تشکیل فراکسیون، شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد.

نماینده تبریز تاکید کرد: توسعه و احیاء صنایع دستی و استفاده از حمایت و پشتیبانی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از جمله مواردی است که ما را در تشکیل فراکسیون صنایع دستی ترغیب کرد.

وی در پایان اضافه کرد: امروز یکشنبه ۱۲ بهمن ماه تشکیل این فراکسیون به طور رسمی اعلام و مورد رای‌گیری قرار می‌گیرد، تاکنون ۵۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عضویت این فراکسیون درآمده‌اند.

خروج از نسخه موبایل