دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی از آرامگاه فردوسی در مشهد بازدید کرد

دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی که به مشهد مقدس سفر کرده است با حضور در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی از آرامگاه این شاعر بلند آوازه ایران زمین و بخش های گوناگون مجموعه توس بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی طالب ریفاعی که به منظور زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام هشتم (ع) و بازدید از جاذبه های گردشگری، فرهنگی و تاریخی خراسان رضوی به این استان سفر کرده است پیش ازظهر امروز جمعه ۲۴ بهمن ماه با حضور در مجموعه توس از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی بازدید و از نزدیک با زندگی و آثار این شاعر گرانمایه و حکیم ارزشمند آشنا شد.
وی هم چنین با حضور بر مزار فردوسی حکیم به مقام شامخ این شاعر بلندآوازه ادای احترام کرد.
در این دیدار که با اجرای شاهنامه خوانی و نقالی نیز همراه بود دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی از نزدیک با اشعار حماسی فردوسی آشنا شد.
در این بازدید که مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سامزان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگر ی نیز حضور داشت، رجبعلی لباف خانکی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی توضیحاتی را در خصوص فردوسی، توس و پیشینه تاریخی خراسان و مشهد ارائه کرد.
دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی هم چنین در این بازدید با حضور در دفتر مجموعه توس، دفتر یادبود این مجموعه را امضاء کرد.
در پایان این بازدید از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صایع دستی و گردشگری خراسان رضوی یک جلد شاهنامه که به زبان انگلیسی به چاپ رسیده به همراه یک نرم افزار که به چهار زبان زنده دنیا تولید شده است به وی اهداء شد.
طالب ریفاعی در پایان این بازدید گفت: امیدوارم در سفر بعدی به مشهد بخشی از اشعار شاهنامه را حفظ و برای شما قرائت کنم.

بازدید دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی از موزه آستان قدس رضوی
دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی با حضور در حرم مطر امام رضا(ع)، از بخش های مختلف موزه آستان قدس رضوی بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، طالب ریفاعی که به منظور زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام هشتم(ع) و بازدید از جاذبه های گردشگری و فرهنگی و تاریخی خراسان رضوی به این استان سفر کرده است ظهر امروز با حضور در حرم مطهر رضوی از بخش های مختلف موزه آستان قدس بازدید کرد.
وی در این بازدید ضمن زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام هشتم (ع) و عرض ارادت به آستان مقدس این امام همام با حضور در موزه آستان قدس رضوی از بخش های مختلف این موزه بازدید کرد.
وی در این بازدید از موزه فرش، موزه سکه، موزه هدایای مقم معظم رهبری و … بازدید کرد.
گفتنی است طالب ریفاعی هم چنین پیش از ظهر امروز با حضور در آرامگاه فردوسی از مجموعه توس نیز بازدید به عمل آورد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …