مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی حکم گرفت

 در متن حکم علیرضا تابش به عنوان مدیر عامل جدید بنیاد سینمایی فارابی آمده است: «نظر به پیشینه ارزشمندتان در مدیریت فرهنگی، و دانش و تجربه ای که در سال‌های طولانی در این عرصه اندوخته اید و با سپاس از تلاش‌های ارزشمند آقای رمضانعلی حیدری خلیلی، بر اساس مصوبه مورخ ۲۱/۱۱/۱۳۹۳ و به موجب این حکم به سمت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی منصوب می شوید.

موفقیت‌های شما در سمت‌های گوناگون فرهنگی گذشته، آشنایی نزدیک‌تان با عرصه های فرهنگ و هنر و به‌ویژه باورتان به اهمیت سینمای ایران به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی، نوید بخش سرآغاز دورانی نو و پررونق برای بنیاد سینمایی فارابی و سینمای ایران است.

ایجاد فضایی سرشار از اعتماد و شوق انگیز برای آفرینش، توجه ویژه به نسل قدرتمند جوان، برداشتن موانع دست و پاگیر و بی حاصل، کاهش دیوانسالاری‌های بیهوده، عدالت و شفافیت در حمایت از تولید از اولویت‌های نخست شما در به‌سازی و بازسازی این بنیاد است.

با توجه به باز تعریف مأموریت‌های بنیاد سینمایی فارابی و تمرکز فعالیت‌های این بنیاد بر اجرای سیاست‌های سازمان سینمایی در عرصه سینمای حرفه ای در همه بخش های آن، انتظار می رود با بهره گیری از دانش و تجربه صاحب نظران گام‌های بلندی برای حرکت به سوی سینمای امید برداشته شود.

امیدوارم با مدیریت شما تحرک و پویایی و نشاط به این نهاد کهن بنیاد باز گردد و بنیاد سینمایی فارابی با تحولات پرشتاب این زمان همگام شود.

موفقیت‌های روزافزونتان را در این مسئولیت بزرگ از خدواند متعال خواهانم.»

علیرضا تابش متولد ۱۳۵۳ در شهر یزد و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت رسانه از دانشگاه تهران است. او پیش از این مشاور رییس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان و دبیر شورای معاونان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (سال‌های ۷۸ تا ۸۴)، عضو هیات امنای انجمن سینمای جوانان ایران (سال های ۸۰ تا ۸۲)، رییس هیات مدیره انجمن فعالان و نخبگان روابط عمومی (از سال ۸۵ تاکنون)، مشاور مدیرعامل بانک سامان، مشاور رییس موزه ملی قرآن کریم (سال‌های ۸۴ تا ۸۸)، دبیر شورای فرهنگ دفتر سازمان زیباسازی شهرداری تهران (سال‌های ۸۷ تا ۸۹)، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (سال های ۷۸ تا ۸۴)، عضو شورای تحول اداری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری (از سال ۹۲ تاکنون) و… بوده است.

وی همچنین در سال ۸۴ مدیر نمونه ملی در هشتمین جشنواره شهید رجایی و در سال ۸۳ به عنوان مدیر نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

در پی انتصاب محمدرضا جعفری‌جلوه به ریاست شبکه دو سیما و پس از مدتی سرپرستی رمضانعلی حیدری خلیلی در بنیاد سینمایی فارابی، بر اساس جلسه هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی در ۲۱ بهمن ۹۳، علیرضا تابش به عنوان مدیرعامل جدید این بنیاد منصوب شد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …