راه جدید هتلداران برای کسب درآمد بیشتر از مسافران نوروزی

عضو هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت: برخی از هتلداران اتاق‌هایشان را در یک روز چند بار به مسافر تورهای گردشگری می فروشند درحالی که مسافر متوجه چنین اقدامی نمی‌شود.

اصغر توکلی ضمن هشدار در این زمینه گفت: برخی از هتلداران در کشور غیر از افزایش نرخ اتاق هتل، کارهای دیگری نیز انجام می‌دهند تا بیشترین سود را در ایام نوروز ببرند. به این ترتیب که آنها اتاق هتل را به صورت پکیج‌های دو و یا سه روزه به مسافر می‌فروشند.

وی توضیح داد: هتلدار در زمان مراجعه مسافر اعلام می‌کند که برای روزهای اول تا پنجم فروردین ماه می‌تواند اتاق در اختیار مسافر قرار دهد و برای روزهای پنجم تا یازدم نیز یک پکیج دیگر می‌بندد و هتلدار چون مسافر زیاد دارد یک شب بیشتر به مسافر اتاق می فروشد و به آژانس‌دار می گوید که مسافر برای دو روز نگیرد و اگر گرفت باید از مسافر پول سه روز را بگیرد. در حقیقت آنها بابت اقامت در یک اتاق، دو بار پول می گیرند.

توکلی بیان کرد: اگر مسافر بخواهد روزهای کمتری در هتل اقامت کند، به عنوان مثال دو روز اقامت داشته ولی پکیج هتل سه روزه است و باید پول سه روز اقامت را پرداخت کند. در بسیاری از اوقات مسافر نمی داند که چنین پولی را پرداخت کرده است.

وی با انتقاد از افزایش نرخ هتل‌های کشور گفت: هتلداران اگرچه چند روز پیش دوباره ۲۰ درصد به نرخ اتاق‌هایشان اضافه کردند اما باید بدانند که این افزایش نرخ به ضرر صنعت گردشگری است. چون گردشگران خارجی که در مدت اخیر توجه بیشتری برای آمدن به ایران نشان داده اند به علت ارزان بودن مراکز اقامتی به ایران سفر می‌کنند اما اگر قرار باشد که نرخ اتاق‌ها را افزایش دهیم آنها کمتر به ایران می آیند ضمن اینکه گردشگر داخلی نیز تمایل کمتری به اقامت در هتل پیدا می‌کند. بنابراین میزان اشغال هتل‌ها کمتر می شود و در حقیقت با این کار به خودشان ضرر رسانده اند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …