مسیر تورهای کنوانسیون راهنمایان گردشگری معرفی شد

راهنمایان گردشگری پس از ۸ سال تلاش توانستند به عنوان سفرای صلح عمل کنند و در رقابتی تنگاتنگ از دو رقیب خود پیشی بگیرند و در نهایت با کسب ۱۸ رای از کشورهای دنیا، میزبانی کنوانسیون راهنمایان گردشگری سال ۲۰۱۷ را کسب کنند.
 اعضای کانون سراسری راهنمایان گردشگری با حضور خود در پراگ در صدد جذب آرای مورد نظر جهت دست یابی به هدف خود برآمدند چنانکه از راه های مختلف اعم از پذیرایی با چای گرفته تا پوشیدن لباس های محلی و تعارفات مرسوم ایرانی ها، لبخند زدن و دادن کاتالوگی که ایران را معرفی می کرد در صدد جذب آرا برآمدند.
درنهایت امر سفیران صلح ایران توانستند با کسب ۱۸ رای، برتری ایران را نسبت به دو رقیب دیگر خود که همان سنگاپور و دانمارک بودند اثبات کنند. اینگونه بود که ایران توانست میزبانی سال ۲۰۱۷ کنوانسیون راهنمایان گردشگری را بدست آورد.
محسن حاجی سعید” مدیر بخش روابط بین‌الملل کانون سراسری انجمن­های صنفی راهنمایان گردشگری ایران با اشاره به برنامه تورهایی که برای حضور راهنمایان گردشگری در ایران تعریف شده‌است گفت: «توری که قبل از برگزاری کنوانسیون تعریف شده‌است در مسیر تهران به همدان خواهد بود. چنانکه راهنمایان گردشگری دنیا از تهران به سوی قزوین حرکت خواهند کرد و در کاروانسرای قزوین توقف خواهند داشت. در ادامه ناهار را در قزوین خواهند بود و بازدیدی از یک بنای تاریخی این شهر خواهند داشت.»
به گفته او، مقصد بعدی سلطانیه خواهد بود و یک شب اقامت در زنجان سپس به سوی همدان حرکت خواهند کرد و یک شب اقامت در همدان، بازدید و صرف ناهار را در برنامه خواهند داشت و سپس به سوی تهران بازخواهند گشت.
البته راهنمایان گردشگری تور دیگری نیز بعد از برگزاری کنوانسیون برای شرکت کنندگان در نظر گرفته‌اند چنانکه این تور با پرواز تهران به شیراز آغاز می‌شود و با بازدید از تخت جمشید، یزد و اصفهان همراه خواهد بود و در نهایت با پرواز به تهران ختم خواهد شد.
قطعا یکی از مهمترین نکاتی که در سفر مد نظر است سرویس بهداشتی است. برای حضور حدود ۳۰۰ راهنمای گردشگری خارجی که قرار است در بازه زمانی خاصی در ایران حاضر شوند و از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی کشور دیدن کنند نیز قطعا این بخش یکی از مهمترین نکاتی است که باید محیا شود. دراین میان نامناسب بودن سرویس‌های بهداشتی بین راهی از یک سو و نامناسب بودن و نبود سرویس فرنگی در اماکن تاریخی و دیدنی از دیگر سو نیازمند توجه ویژه‌ای از سوی مسئولان است.
البته این نکات فرای تامین مسائل مالی، بحث‌های آموزشی، برنامه‌های فرهنگی استان‌ها و حمایت‌های همه جانبه و تسهیل در اموری است مربوط به برگزاری کنوانسیون راهنمایان گردشگری خواهد بود.
برگزاری کنوانسیون راهنمایان گردشگری در ایران فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های ایران به لیدرهای خارجی است. هریک از این افراد می‌توانند گردشگران بسیاری برای ایران جذب کنند و در واقع فرصتی باشد برای تغییر چهره ایران نزد جهانیان. از این رو با توجه به فرصت حدود ۲ سال که وجود دارد بخش خصوصی و دولتی می‌توانند با برقراری تعاملی دوسویه به سوی برگزاری هرچه بهتر این کنوانسیون گام بردارند.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …