ایرانگرد نیوز

مشارکت ایران در نمایشگاه جهانی گردشگری برلین

جمهوری اسلامی ایران در چهل و نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری(ITB) برلین مشارکت گسترده ای دارد.

این نمایشگاه  که بزرگترین نمایشگاه گردشگری جهان است روزهای ۱۳ تا ۱۸ اسفند ماه در برلین برگزار می شود. ایران در قالب ۴۵ غرفه در سالنی اختصاصی جاذبه های گردشگری ایران را با هدف جذب گردشگران خارجی معرفی می کند، از این میان ۳۷ غرفه به بخش خصوصی و ۸ غرفه به استان ها اختصاص یافته است.
به همین منظور، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و معاون گردشگری این سازمان صبح روز دوشنبه ۱۱ اسفند  وارد کشور آلمان شدند.) مسعود سلطانی فر و مرتضی رحمانی موحد در فرودگاه برلین مورد اسقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان قرار گرفتند.
بر اساس این گزارش دیدار با همکاران و اعضای خانواده ایرانیان و نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی در آلمان، برگزاری نشست های دو جانبه با مقامات و تشکل ها و صنوف مرتبط با صنعت گردشگری آلمان برای تسهیل ورود گردشگران اروپایی و همچنین شرکت در مراسم گشایش نمایشگاه بین المللی گردشگری ITB برلین از برنامه های سفر رییس سازمان میراث فرهنگی بود. قرار است سلطانی فر با مقامات آلمانی از جمله کمیسیون گردشگری مجلس آلمان و مقامات ارشد برگزارکننده آی تی بی دیدار کند. معاون رییس جمهور در شب فرهنگ ایران چهارشنبه شب (۱۳ اسفند) با مهمانان بازدیده کننده از غرفه این کشور دیدار و گفت گو خواهد کرد.
چهل و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگریITB برلین ۱۳تا ۱۸ اسفند ماه ۹۳مصادف با ۴تا ۸ مارچ ۲۰۱۵با حضور ۱۸۰ کشور از ۵قاره برگزار می شود. انتظار می رود ۱۶۰ هزار نفر در سال جاری از این نمایشگاه دیدن کنند که از میان آنها ۱۱۰ هزار نفر کارشناسان موضوع گردشگری و سفر هستند.
کشور ایران نیز با حمایت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با هماهنگی شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی با غرفه ای حدود  یکهزار متر مساحت در این نمایشگاه شرکت کرده است.
گفتنی است؛رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری همچنین روز سه شنبه ۱۲ اسفند در “پنجمین اجلاس وزرای گردشگری عضو پروژه راه ابریشم سازمان جهانی جهانگردی” حضور پیدا می کند.
گفتنی است دفاتر و شرکت های گردشگری،شرکت های حمل و نقل ،شرکت های برپاکننده سفرهای آبی و دریایی،انجمن ها و دفاتر گردشگری شهری،کمپانی های اجاره ماشین،تورگردانان،خطوط هوایی فرودگاهها، هتل ها و اقامتگاهها و … از ایران در چهل و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگریITB برلین شرکت کرده اند.
امیدواری آلمان به توسعه همکاری ها با ایران
مارتین باک رئیس نمایشگاه بین المللی گردشگری(آی تی بی) برلین گفت: با توجه به ظرفیت های قابل توجه گردشگری در ایران، به همکاری با ایران به عنوان شریکی رسمی امیدوار هستیم.
باک در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در برلین گفت: آرزوی بزرگ من این است که ایران را به عنوان یک شریک در کنار خود داشته باشیم و امیدوارم چنین آرزویی به زودی محقق شود.
وی افزود: ما بسیار علاقمند هستیم با کشورهایی همچون ایران که دارای ظرفیت بالایی در بخش گردشگری هستند، همکاری کنیم. ایران در زمان انتخاب شرکای جدید ما در سال ۲۰۱۶، بی تردید یکی از گزینه های بسیار مهم خواهد بود. وی تاکید کرد، این امر همچنین یک نشانه مهم سیاسی خواهد بود. باک همچنین از حضور گسترده ایران در چهل و نهمین نمایشگاه گردشگری برلین خبر داد.این مقام آلمانی به نقل از کارگزاران تور خارجی آلمان گفت: ایران در دو سال گذشته به مقصد گردشگری شناخته شده ای بدل شده است و روز به روز بر شمار گردشگرانی که علاقمند به دیدار از این کشور در منطقه خاورمیانه هستند، افزوده می شود. وی با اشاره به اهمیت فزاینده ایران به عنوان یک مقصد گردشگری بین المللی تاکید کرد، ایرانی ها نه تنها بسیار مهمان نواز هستند بلکه کشورشان مقصد گردشگری بسیار امنی برای مسافران خارجی محسوب می شود.
باک امنیت و جذابیت را فاکتورهای بسیار مهم برای توسعه گردشگری در یک کشور ارزیابی کرد و گفت: چنین عواملی از افزایش چشمگیر احتمالی گردشگران در ایران در سالهای پیش رو حکایت دارد. این مقام آلمانی در پاسخ به پرسشی درباره تمرکز ایران بر صنعت گردشگری در آینده نزدیک تاکید کرد: ایران باید راهبرد بازاریابی خود را در سراسر جهان هماهنگ کند. این کشور نخست باید بازارهای جهانی که قصد جذب گردشگر از آنها را دارد، شناسایی کند. سپس نیازهای واقعی گردشگران خارجی را بشناسد و راهبرد ارزیابی خود را متناسب با نیازهای واقعی اش اتخاذ کند.
وی به مذاکرات سازنده و مفید با مقامات گردشگری ایران و کارگزاران تورهای خارجی در یافتن راه هایی برای تقویت بیشتر صنعت گردشگری در ایران اشاره کرد و تلاش های بیشتر تهران را در جذب سرمایه گذاران خارجی ها برای فعالیت در زیرساختارهای گردشگری این کشور خواستار شد.
در همین حال ابراهیم پور فرج رئیس جامعه تورگردانان ایران در گفتگویی اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین امسال برای فعالان گردشگری ایران بسیار پررونق تر از هر سال خواهد بود.این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری تصریح کرد: حدود ۳۰ شرکت از اعضای جامعه تورگردانان ایران در این نمایشگاه حضور دارند.وی همچنین به حضور اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان های مختلف کشور نیز برای معرفی جاذبه های استان های کشور در نمایشگاه برلین خبر داد.رئیس جامعه تورگردانان ایران گفت: امسال برای نخستین بار مناطق آزاد کشور نیز حضور فعالی در نمایشگاه برلین در راستای معرفی جاذبه های گردشگری خود دارند.وی گفت: در این نمایشگاه مناطق آزاد کیش و قشم به معرفی جاذبه های خود به ویِژه جاذبه های گردشگری دریایی خواهند پرداخت.وی با بیان اینکه تاکنون جاذبه های گردشگری دریایی ایران در نمایشگاه های بین المللی گردشگری معرفی نشده است، اظهار داشت: امیدواریم مناطق آزاد کیش و قشم با در دست داشتن اطلاعات دقیق از جاذبه های دریایی جزیره خود بتوانند به درستی جاذبه های دریایی جنوب کشور را معرفی کنند.پورفرج در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در این صورت فعالان عرصه گردشگری در دنیا با آشنا شدن از جاذبه های گردشگری دریایی برای سفر به این مناطق ترغیب خواهند شد.وی تاکید کرد: این امر تاثیر بسزایی در ورود گردشگران خارجی با هدف استفاده از جاذبه های گردشگری دریایی ایران خواهد داشت.

خروج از نسخه موبایل