عرضه صنایع‌دستی بی‌کیفیت در بازارچه های نوروزی ممنوع است

سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس از برپایی بازارچه های فروش و نمایش صنایع دستی در ایام نوروز خبر داد .

زهرا الحمدی با اشاره به اینکه ایام نوروز با توجه به حضور میلیونی مسافران و گردشگران در استان فارس فرصت مناسبی جهت معرفی ، نمایش و عرضه و فروش تولیدات و محصولات صنایع دستی استان می باشد گفت : در کنار تمام اماکن تاریخی ، فرهنگی قابلیت دار که مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد بازارچه های عرضه ، فروش و نمایش صنایع دستی در سطح استان در ایام نوروز راه اندازی می شود .

وی هدف از برپایی این بازارچه ها را در ایام مختلف سال وبه ویژه نوروز فروش بیشتر وافزایش سهم بازار ، برقراری ارتباط با جامعه ومصرف کنندگان ، پایدار نمودن اشتغال مولد موجود درصنایع دستی ، فراهم آوردن زمینه های رقابت سالم در ارتقائ کمی وکیفی صنایع دستی ، حذف واسطه های نامتعارف بازار ، معرفی تولیدات وافزایش درآمد هنرمندان دانست .

سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس گفت : در این بازارچه ها با نظارت دقیق و مستمر کارشناسان و ناظران ، تولیدات اصیل و بومی صنایع دستی استان متناسب با ظرفیت ها و توانمندی های خاص هر شهرستان در معرض نمایش و فروش قرار گرفته و از عرضه کالاهای صنایع دستی غیر بومی ، خارجی و یا بی کیفیت ممانعت به عمل می آید .
زهرا الحمدی با اشاره به قیمت تمام شده محصولات صنایع دستی گفت : از آنجا که گران بودن مواد اولیه تولیدات صنایع دستی و سایر هزینه های جانبی و زمان بر بودن تولید منجر به بالا رفتن قیمت نهایی محصولات دستی  می گردد اما  با سیاست های حمایتی سازمان از صنعتگران و با نظارت ناظرین قیمت گذاری ها بویژه در بازارچه های نوروزی تعدیل می شود تا امکان خرید برای اقشار مختلف فراهم آید .

سرپرست معاونت صنایع دستی فارس در ادامه به حضور صنعتگران و تولید کنندگان شاخص و برتر صنایع دستی در بازارچه ها نیز اشاره کرد و گفت : صنعتگرانی که دارای نشان های خاص ملی و مهر اصالت یونسکو در صنایع دستی می باشند در اولویت قرار داشته و فضای نمایشگاهی و فروش صنایع دستی به آن ها تعلق می گیرد .

وی گفت : در مرحله بعد نیز  صنعتگرانی که دارای پروانه تولید از سوی این اداره کل می باشند مورد حمایت بوده و غرفه هایی به آن ها تعلق می گیرد .
این مقام مسوول همچنین به دستورالعمل برگزاری بازارچه های صنایع دستی اشاره کرد وگفت بر اساس این دستورالعمل کیفیت ومرغوبیت کالاها و قرار داشتن در رشته های مصوب صنایع دستی ، تنوع محصولات عرضه شده در بازارچه ها ، برپایی بازارچه هادر شهرستان ها ومراکز تاریخی وتفریحی پر تردد مورد تاکید است.

 

Check Also

بازگشت دوباره صنایع دستی به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از اضافه شدن صنایع دستی به پانزدهمین نمایشگاه …