با حضور کشور جمهوری اسلامی ایران؛ نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین(ITB) افتتاح شد

چهل و نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین(ITB)،سه شنبه شب ۱۲ اسفند مصادف با ۳ مارس با حضور ۱۸۰ کشور که جمهوری اسلامی ایران نیز در بین آنها بود رسما افتتاح شد.

 حضور مسعود سلطانی فر،معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری و مرتضی رحمانی موحدمعاون گردشگری،در مراسم افتتاح نمایشگاهی با قدمت نیم قرن که فعالان گردشگری دنیا را کنار هم جمع می کند؛اهمیت حوزه گرشگری از دید دولتمردان ایرانی را نشان داد.

مسعود سلطانی فر به همراه مرتضی رحمانی موحد روز چهارشنبه ۱۳ اسفند مصادف با ۴مارس از غرفه جمهوری اسلامی ایران و مجموعه نمایشگاه گردشگر بازدید کرد.

ملاقات با برمر رییس کمیسیون گردشگری مجلس فدرال آلمان و شرکت در پنجمین اجلاس وزیران عضو پروژه راه ابریشم که در محل نمایشگاه است از دیگر برنامه های رییس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری است.

مسعود سلطانی فر  همچنین درشب فرهنگ ایران حاضر شده و با ایرانیان مقیم آلمان بازدید می کند.

نمایشگاه بین المللی  برلین که نیم قرن از برگزاری آن می گذرد و بزرگترین نمایشگاه گردشگری جهان محسوب می شود، در سال ۲۰۱۵ نیز پذیرای ۱۸۰ کشور از سراسر دنیا شد،تا بار دیگر فعالان و دست اندرکاران گردشگری در بخش های خصوصی و دولتی کشورهای دنیا از نزدیک با ظرفیت های یکدیگر آشنا شوند.

جمهوری اسلامی ایران نیز در نمایشگاه برلین  که ۱۳ تا۱۷اسفندماه مصادف با ۴تا ۸مارچ در حال برگزاری است،حاضر شد و با معرفی بخش های مختلف گردشگری کشور،تعامل  گسترده ای با سایر کشورها برقرار کرد.

گفتنی است؛حضور پررنگ ایران در چهل و نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین(ITB)،فعالین و مسولان گردشگری برخی کشورها را علاقمند به همکاری با ایران کرد.

همین امر موجب شد برخی از کشورها علاقمندی خود را برای همکاری با ایران در بخش گردشگری اعلام آمادگی نمایند،آلمان کشور میزبان یکی از این کشورهاست به طوری  که مارتینباک رئیس نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین اعلام کرد :بسیارعلاقمنداست باکشورهایی همچون ایران که دارای ظرفیت بالایی دربخش گردشگری هستند،همکاری کندوایران یکی ازگزینه های بسیارمهم برلین درزمان انتخاب شرکای جدیددرسال ۲۰۱۶میلادی است.او آرزوی بزرگ خود را همکاری ایران دانست و با بیان این که آلمان می خواهد که ایران رابه عنوان یک شریک درکنارخودداشته باشد،موضع کشور خود را در زمینه همکاری گسترده به ایران اعلام کرد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …