شب فرهنگی، به مناسبت حضور ایران در نمایشگاه گردشگری برلین شب فرهنگی ایران به مناسبت حضور جمهوری اسلامی ایران

شب فرهنگی ایران به مناسبت حضور جمهوری اسلامی ایران در چهل و نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین(ITB) روز۴ شنبه ۱۳ اسفند ماه مصادف با ۴ مارچ ۲۰۱۵ برگزار شد.

این مراسم با حضور مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری،مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری،ماجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین،سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری و نماینده مجلس آلمان در غرفه ایران برپا شد.

سلطانی فر در این مراسم، با تشکر از اقدامات و تلاشهای دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه و همکاری سفارت ایران در برپایی غرفه کشورمان به اهمیت نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین(ITB) پرداخت.

او به سیاستهای کلان  سازمان در زمینه بازاریابی گردشگری اشاره کرد و گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید استفاده از ظرفیتهای بین المللی در توسعه صنعت گردشگری کشور است.

معاون رییس جمهوری به آلمانی های حاضر در شب فرهنگی ایران نوید داد:با سیاستهای دولت یازدهم و اقدامات و هماهنگی های سفارت ایران در آلمان آلمانی های علاقمند به سفر و دیدار از کشورمان می توانند با دریافت تسهیلات لازم، در برنامه سفرهای خود از ایران دیدن کنند.

او اظهار امیدواری کرد که  همکاریهای گردشگری ایران و آلمان  ارتقاء پیدا کند.

سید علی آقازاده مدیرعامل شرکت شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی که هماهنگی برپایی غرفه ایران را عهده دار بود،نیز در خصوص نحوه حضور ایران در چهل و نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین(ITB) سخنرانی کرد.

ماجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان  نیز با اشاره به روابط طولانی و گسترده دو کشور به حمایت همه جانبه و تلاشهای سفارت ایران در ارتقا همکاریهای گردشگری دو کشور اشاره کرد.

روشکه؛ آلمانی علاقمند به  ایرانگردی نیز تجربیات و اقداماتش در معرفی جاذبه های گردشگری ایران را که چاپ سه کتاب است،را توضیح داد.

گفتنی است؛دفاتر و شرکت های گردشگری ایرانی ،تعداد زیادی آلمانی علاقمند به تاریخ و فرهنگ ایران در شب فرهنگی ایران ، در غرفه کشورمان در محل  چهل و نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین(ITB) حضور یافتند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …