فیلم‌های پرفروش فعلا روی پرده می‌مانند

۱۱۴۱۵۵
سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد فیلم‌های روی پرده که فروش خوبی داشته باشند می‌توانند بعد از ۲۰ اسفند هم به نمایش خود در سینماها ادامه دهند.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش  در پاسخ به اینکه تعدادی از فیلم هایی که در حال حاضر در سینماها اکران هستند تعداد روزهای نمایش آنها کمتر از چهار هفته است و با توجه به اینکه از ۲۰ اسفند فیلم های اکران نوروزی روی پرده می روند، توضیح داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده فیلم هایی که برای اکران نوروزی انتخاب شده اند از ۲۰ اسفند ماه روی پرده می روند و در این میان فیلم هایی که در حال حاضر در حال نمایش هستند در صورتی که کف فروش آن ها بالا باشد، می توانند به نمایش خود در سینماها ادامه دهند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش در پاسخ به این پرسش که برخی از فیلم ها مانند انیمیشن «جمشید و خورشید» نیاز به حمایت دارند و نباید با قاعده سینمای تجاری با آنها برخورد کرد، بیان کرد: شورای صنفی نمایش تنها بر اساس شرایط برنامه ریزی می کند و هر فیلمی با توجه به برنامه ریزی انجام شده بین توزیع‌کننده و سینمادار اکران می شود. فیلم سینمایی «جمشید و خورشید» نیز در گروه سینمایی آزاد اکران شده و از ابتدا نیز چنین شرایط اکرانی را پذیرفته است، به همین دلیل ادامه اکران این فیلم براساس توافق نظر شرکت توزیع کننده با سینماهایی است که این انیمیشن را نمایش می دهند.

در حال حاضر فیلم هایی چون «همه چیز برای فروش» به کارگردانی امیرحسین ثقفی، «لامپ صد» به کارگردانی سعید آقاخانی، «تمشک» به کارگردانی سامان سالور، «جمشید و خورشید» به کارگردانی بهروز یغماییان و «ارسال آگهی تسلیت» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان کمتر از ۲۰ روز در سینماهای کشور در حال اکران هستند، این در حال است که برخی از فیلم ها در گیشه سینمای ایران بیش از ۶۷ روز از اکران آن می گذرد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …