اهرام سه گانه و میراث مصر باستان باید تخریب شود !

۶۶۵۶

واعظ کویتی از پیروان خود خواست تا اهرام سه گانه مصر باستان و نیز مجسمه معروف به ابوالهول را که از عجایب هفت گانه جهان باستان است، تخریب کنند.
به گزارش رویترز به نقل از روزنامه کویتی الوطن، وی درسخنرانی خود ضمن طرح این درخواست اظهار داشت که اگر مسلمانان اوایل دوران اسلامی میراث فرعون‌ها را تخریب نکرده‌اند، به این معنا نیست که ما هم نباید آن‌ها را تخریب کنیم.
طبق همین گزارش “ابراهیم الخندری” درادامه گفت: «برای این که رسم پرستش تصویر و نقاشی‌ها برافتد، باید آثار و ساختمان‌های بزرگ را تخریب کرد.»
او دراظهاراتی که یادآور گفته‌های” ابوبکر البغدادی” رهبر پیشین داعش است، یادآور شد که مصر اکنون یک کشور اسلامی است و نابود کردن این بناهای تاریخی یک فریضه دینی است.
روزنامه الوطن از قول این واعظ کویتی درجواب به برخی انتقادها آورده است: «این واقعیت که مسلمانان صدر اسلام در زمان تصرف و ورود به خاک مصر آثار به جا مانده از فراعنه را نابود نکرده‌اند، دلیل آن نمی‌تواند باشد که اکنون نباید خراب نشوند.»
این اظهارات درست یک هفته پس از تخریب چندین اثر مهم از تمدن‌های باستانی بین النهرین ،بدست نیروهای داعش  و نمایش آن در ویدئومطرح شده است. آثاری که برخی با قدمت بیش از ۲۷۰۰ سال، برای همیشه نابود شده‌اند.
نیروهای داعش ۱۰ مارچ هم یک کلیسای کلدانی متعلق به قرن ۱۰ میلادی و نیز گورستان همجوار با آن را نیز در شمال موصل با بولدوزر تخریب کردند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …