اختصاص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش صنایع‌دستی

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست با خبرنگاران که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید، دستاوردهای این دستگاه در حوزه صنایع دستی را تشریح کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تعامل با بانکها و ارائه تسهیلات به فعالان حوزه صنایع دستی، یادآور شد: در سال جاری تسهیلاتی به میزان ۹۰ میلیارد تومان به بخش صنایع دستی اختصاص یافت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه این رقم رشد ۱۰۰ درصدی داشته است نسبت به افزایش آن در سال آینده ابراز امیدواری کرد و افزود: حدود هزار و ۹۰۰ کارگاه صنایع دستی که در آستانه تعطیلی بودند و یا تعطیل شده بودند با اختصاص این تسهیلات ویژه به مدار تولید بازگشتند.

سلطانی‌فر در ادامه به رشد صادرات صنایع دستی اشاره کرد و یادآور شد: در ۱۱ ماه اول سال جاری، صادرات صنایع دستی با رشد ۴۹ درصدی همراه بود که پیش بینی می شود تا پایان سال این رقم به رشد ۵۰ درصدی برسد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در حوزه صنایع دستی، به تقویت و تمرکز در این حوزه تاکید کرد و گفت: شرکت در ۷ نمایشگاه بین المللی در حوزه صنایع دستی یکی دیگر از برنامه های این حوزه است، براساس برنامه ریزی انجام شده بخش صنایع دستی سال آینده در ۱۲ نمایشگاه بین المللی حضور خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور به حضور موثر و همکاری بخش خصوصی، تعاونی‌ها و تشکل‌ها در حوزه صنایع دستی تاکید کرد و ادامه داد: چالش عمده ما در این حوزه، بازرگانی و فروش است، به همین دلیل حضور در نمایشگاه های بین المللی از اهمیت خاصی برخوردار است چراکه آثار ارزنده هنرمندان در این نمایشگاه‌ها در معرض دید جهانیان قرار می گیرد.

سلطانی‌فر همچنین به راه‌اندازی ۷ مورد خانه صنایع دستی در استان‌ها اشاره کرد و گفت: امیدواریم سال آینده در ۲۰ استان خانه صنایع دستی افتتاح شود.

Check Also

بازگشت دوباره صنایع دستی به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از اضافه شدن صنایع دستی به پانزدهمین نمایشگاه …