رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر: کتاب سفر همراه مسافران نوروزی شد

کتاب راهنمای جامع ایرانگردی با عنوان «سفر» به منظور ارائه اطلاعات جاذبه ها و خدمات گردشگری استان های کشور ویژه مسافران نوروز ۹۴ منتشر شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ مرتضی رحمانی موحدمعاون گردشگری سازمان و رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از انتشار کتابچه راهنمای جامع ایرانگردی با عنوان «سفر» با همکاری سازمان و مرکز مطالعات گردشگری دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد و گفت: این کتاب در تیراژ ۲۰ هزار نسخه منتشر و برای ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۳۱ استان کشور ارسال شده است تا در اختیار مسافران علاقه مند به آشنایی ظرفیت ها و خدمات گردشگری قرار گیرد.
وی افزود: علاوه بر تقسیم بندی فهرست کتاب مذکور بر مبنای نام استان های کشور، سرفصل های مجزا از جمله «فرهنگ سفر»، «بهداشت سفر»، «محیط زیست»، «ایمنی خودرو» و «امداد و کمک های اولیه» نیز در نظر گرفته شده است.
رحمانی موحد خاطرنشان کرد: در کنار اطلاعات مذکور گردشگران نوروزی می توانند از سایر اطلاعات موجود در کتاب «سفر» شامل فهرست مراکز اقامتی، نقشه مسیرراه های کشور، تقویم ۱۳۹۴ و نیز شماره تلفن های ضروری نیز بهره مند شوند.
رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به منابع اطلاعاتی کتاب مورد نظر گفت: ظرفیت های اطلاعاتی سازمان های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نقشه برداری کشور، حفاظت محیط زیست و نیز جمعیت هلال احمر، مرکز آمار ایران، ویکی پدیا، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت کشور و نیز دایره المعارف ایرانیکا در پژوهش و گردآوری کتاب «سفر» مورد بهره برداری قرار گرفته است.
رحمانی موحد افزود: در فاز بعدی توزیع این کتاب و افزایش تیراژ انتشار، متقاضیان می توانند در دفاتر اطلاع رسانی گردشگری، فرودگاه ها، هتل ها، ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ها و سایر مراکز فرهنگی و گردشگری مربوطه از این اثر فرهنگی بهره مند شوند.

وی در پایان یکی دیگر از ویژگی های شایسته کتاب «سفر» را امکان ارتباط با خوانندگان از طریق شبکه های اجتماعی و پست الکترونیک به منظور اصلاح و تکمیل اطلاعات مربوط به جاذبه ها و خدمات گردشگری عنوان کرد که پس از جمع آوری و بررسی کارشناسی در نسخه های تجدید چاپ لحاظ می شود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …