ایرانگرد نیوز

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر: کتاب سفر همراه مسافران نوروزی شد

کتاب راهنمای جامع ایرانگردی با عنوان «سفر» به منظور ارائه اطلاعات جاذبه ها و خدمات گردشگری استان های کشور ویژه مسافران نوروز ۹۴ منتشر شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ مرتضی رحمانی موحدمعاون گردشگری سازمان و رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از انتشار کتابچه راهنمای جامع ایرانگردی با عنوان «سفر» با همکاری سازمان و مرکز مطالعات گردشگری دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد و گفت: این کتاب در تیراژ ۲۰ هزار نسخه منتشر و برای ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۳۱ استان کشور ارسال شده است تا در اختیار مسافران علاقه مند به آشنایی ظرفیت ها و خدمات گردشگری قرار گیرد.
وی افزود: علاوه بر تقسیم بندی فهرست کتاب مذکور بر مبنای نام استان های کشور، سرفصل های مجزا از جمله «فرهنگ سفر»، «بهداشت سفر»، «محیط زیست»، «ایمنی خودرو» و «امداد و کمک های اولیه» نیز در نظر گرفته شده است.
رحمانی موحد خاطرنشان کرد: در کنار اطلاعات مذکور گردشگران نوروزی می توانند از سایر اطلاعات موجود در کتاب «سفر» شامل فهرست مراکز اقامتی، نقشه مسیرراه های کشور، تقویم ۱۳۹۴ و نیز شماره تلفن های ضروری نیز بهره مند شوند.
رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به منابع اطلاعاتی کتاب مورد نظر گفت: ظرفیت های اطلاعاتی سازمان های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نقشه برداری کشور، حفاظت محیط زیست و نیز جمعیت هلال احمر، مرکز آمار ایران، ویکی پدیا، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت کشور و نیز دایره المعارف ایرانیکا در پژوهش و گردآوری کتاب «سفر» مورد بهره برداری قرار گرفته است.
رحمانی موحد افزود: در فاز بعدی توزیع این کتاب و افزایش تیراژ انتشار، متقاضیان می توانند در دفاتر اطلاع رسانی گردشگری، فرودگاه ها، هتل ها، ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ها و سایر مراکز فرهنگی و گردشگری مربوطه از این اثر فرهنگی بهره مند شوند.

وی در پایان یکی دیگر از ویژگی های شایسته کتاب «سفر» را امکان ارتباط با خوانندگان از طریق شبکه های اجتماعی و پست الکترونیک به منظور اصلاح و تکمیل اطلاعات مربوط به جاذبه ها و خدمات گردشگری عنوان کرد که پس از جمع آوری و بررسی کارشناسی در نسخه های تجدید چاپ لحاظ می شود.

خروج از نسخه موبایل