دبیر کل یونسکو عید نوروز را تبریک گفت

ایرینا بوکوواˈ دبیرکل یونسکو با انتشار پیامی فرارسیدن نوروز 1393 را به همه ملت هایی که آن را جشن می گیرند، تبریک گفت.

دبیرکل سازمان علمی ؛ اموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در این پیام آورده است: ˈمیلیون ها نفر از مردم در آسیای غربی، جنوبی و مرکزی و کشورهای حوزه بالکان و دیگر مناطق جهان نوروز را جشن می گیرند، نوروز پیام آور احترام، تفاهم متقابل و صلح برای همه زنان و مردان جهان استˈ.

نوروز در سال 2009 میلادی در فهرست میراث فرهنگی بشریت قرار گرفت.

دبیرکل یونسکو در پیام خود در سایت یونسکو می نویسد: ˈنوروز زمان جشن سنت های زنده ای است که به واقعیت های زندگی معنا می بخشند و با بهره گیری از تنوع فرهنگی بشری و ساختن پل های تازه گفت وگو به آنها شکل می دهند. نوروز یادآور قدرت فرهنگ و میراث انسان به عنوان نیروهای برانگیزنده توسعه پایدار و چشمه های جوشان دانش و خلاقیت استˈ.

ˈایرینا بوکوواˈ در پیام خود ادامه می دهد: نوروز به عنوان یک سنت کهنسال با عناصر قوی فرهنگی، زمانی است برای خوش بودن با خانواده و دوستان و جامعه. نوروز همچنین جشن نوزایی و هماهنگی با طبیعت استˈ.

ˈبوکوواˈ در پایان آورده است: ˈدر نوروز بیایید با هم و با هدایت روح دوستی و درک متقابل پیش برویم، این قوی ترین بنیانی است که با تکیه بر آن می توانیم چالش های جهانی را حل کنیم و به سوی همبستگی و تفاهم میان همه مردم گام برداریمˈ.

Check Also

مدت زمان صدور مجوزها در حوزه گردشگری کاهش می‌یابد

به‌گزارش ایرانگرد نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «در راستای اصلاح …