رییس سازمان میراث فرهنگی درگذشت دکترباستانی پاریزی را تسلیت گفت

رییس سازمان میراث فرهنگی درگذشت دکترباستانی پاریزی را تسلیت گفت

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با صدور پیامی در گذشت دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی مورخ، نویسنده، پژوهشگر، سفرنامه نویس واستاد بازنشسته دانشگاه تهران را تسلیت گفت.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری پیام مسعود سلطانی فر به مناسبت درگذشت دکتر باستانی پاریزی به شرح زیر است :

” درگذشت پژوهشگر ، مورخ و سفرنامه نویس بزرگی که فرهنگ ، تاریخ و میراث فرهنگی این مرز و بوم را به جهانیان معرفی کرد ، مایه اندوه و تاسف بسیار گردید ؛ درگذشت ایشان درست در ایامی که با سفر و آیین های نوروزی عجین شده است ، اتفاقی اندوهبار و در عین حال توام با درس های بسیار برای یکایک ما ایرانیان فرهنگ دوست است. میراث فرهنگی ایران اسلامی به وجود بزرگمردی هم چون مرحوم دکتر باستانی پاریزی به خویش می بالد ، چرا که آن مرحوم خود نمادی از میراث معنوی کشور ماست ؛ اندیشمند و محقق خستگی ناپذیری که قریب به شش دهه از عمر گرانبار خود را صرف مطالعه و پژوهش در هزارتوی تاریخ و جغرافیا و فرهنگ ایران زمین کرد و نتیجه این تلاش ارزنده ، خلق آثاری بی بدیل است که برای همیشه در حافظه فرهنگ مکتوب این دیار کهن ، ماندگار خواهد ماند.

یک ماه پیش در هفتمین گردهمایی راهنمایان گردشگری به استاندار محترم کرمان پیشنهاد برگزاری مراسم بزرگداشت استاد باستانی پاریزی را دادم و در تدارک این اتفاق بودیم که خبر ضایعه درگذشت ایشان را شنیدیم ، و امیدواریم بتوانیم آیین بزرگداشتی در شان این اندیشمند بزرگ کشورمان برگزار کنیم.

ضمن عرض تسلیت به خانواده گرامی و تمامی دوستداران استاد باستانی پاریزی ، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان صبرجمیل مسئلت می نمایم.

مسعود سلطانی فر – معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری “

گفتنی است دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی، صبح سه شنبه 5 فروردین در بیمارستان مهر تهران در سن 88 سالگی دار فانی را وداع گفت.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …