افزایش شگفت آورمسافران نوروزی ایران به کردستان عراق رشد ۴۰ درصدی سفرگردشگران ایرانی به کردستان عراق درنوروز

پس از دو سال رکود و کاهش در سفر گردشگران ایرانی به مقصدهای مختلف چون ارمنستان و ترکیه،ایرانیان علاوه بر ترکیه،بازار گردشگری کردستان عراق را نیز رونق دادند.

به گزارش” کردستان گلوب “بسیاری از مردم کشورهای همسایه به ویژه ایران، برای گذراندن تعطیلات نوروزی درسال ۲۰۱۴ روانه شهرهای جنوبی عراق شدند. طبق همین گزارش کردستان عراق در سال های اخیر شاهد رشد بی سابقه هزاران گردشگری بود که از به سه استان اربیل ،دهوک، سلیمانیه و منطقه گارمین سفر کردند.
“نادر راستی “سخنگوی دفتر گردشگری کردستان گفت که انتظار دارد تعداد بیشتری گردشگر از منطقه به این شهرها سفر کنند. حدود ۲۱۴هزار گردشگر برای گذران تعطیلات نوروز از ۱۶ تا ۲۱ مارچ ۲۰۱۴ وارد کردستان شدند و برای گذراندن دوران تعطیلات خود به این شهرها سفر کردند. او همچنین برآورد کرد که تعداد گردشگران تا پایان فصل تعطیلات به ۴۰۰ هزار نفر افزایش یابد. وی یادآور شد که علاوه بر گردشگران عراقی حجم بالایی از مسافران ایرانی برای شرکت در مراسم نوروزی به کردستان سفر کردند.
“مسعودباتلی ” مدیر منطقه مرزی” حاج عمران ” اظهار داشت که بیش از ۳۳ هزار گردشگر تنها در شش روز پیش از نوروز از طریق مرز حاج عمران به کردستان وارد شد ند از این میان ۱۶ هزار گردشگر به ایران رفتند درحالی که ۱۷ هزار گردشگر به طور کلی به منطقه کردستان عراق وارد شده‌اند.
از نظر آمار روزانه نیز حدود ۳۰۰۰ گردشگر در روز از مرزهای ایران وارد کردستان عراق شدند که همگی برای شرکت در مراسم جشن‌های نوروزی بوده است.
وی یادآور شد که درمقایسه با مدت مشابه در سال قبل تعداد مسافرانی ایرانی در کردستان عراق حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است و در روزهای بعد نیز همین تعداد وارد کردستان عراق شده باشند.
نکته جالب دیگر آن است که با توجه به اعلام اربیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عرب در سال ۲۰۱۴ این شهر تلاش‌های گسترده تری را برای اجرای مراسم متفاوتی نسبت به دیگر شهرهای کردستان عراق دراین ایام اعمال کردند که خود درجذب گردشگران بیشتر موثر بوده است.
کردستان عراق در چند سال اخیر شاهد رشد گردشگری بوده است و با توجه به چشم اندازهای طبیعی وکوهستانی تاثیر گذاری که داردونیز با توجه به شهرت آن به عنوان تنها منطقه امن درکشور عراق، توان بالقوه خوبی برای توسعه صنعت گردشگری داشته است. این منطقه با توجه به رشد فعالیت های تجاری وتلاش برای جذب سرمایه گذاران خارجی نیز بیش از پیش به طور فزاینده‌ای مورد توجه مسافران وگردشگران از منطقه خاورمیانه شده است.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …