بنیاد فرهنگی امیرکبیر گنجینه ای ارزشمند است

بنیاد فرهنگی امیرکبیر گنجینه ای ارزشمند است

مدیر کل میراث فرهنگی تهران : بنیاد فرهنگی امیرکبیر گنجینه ای ارزشمند است که به تورهای تهرانگردی افزوده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران رجبعلی خسروابادی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران مجموعه آثار نمایشی در بنیاد فرهنگی امیر کبیر را بسیار با ارزش دانست و افزود بعد از افتتاح رسمی این بنیاد در بهمن ماه سال گذشته  بر آن شدیم تا این گنیجه با ارزش را در  مسیرهای پیشنهادی برای تورهای تهران گردی قرار دهیم.

خسروآبادی ادامه داد: در کتابچه های معرفی جاذبه های گردشگری و موزه های استان نیز این مجموعه به عنوان یک افزوده خواهد شد تا علاقه مندان با آثار ارزشمند این بنیاد اشنا شوند.

این مقام مسئول گفت بخشی از توسعه گردشگری شهر تهران را تبیین و به روز نمودن مسیرهای گردشگری  دانست و افزود : پیش از فرهنگ سازی و ترغیب شهروندان به بازدید از جاذبه های گردشگری بایستی مسیرهای گردشگری نیز با توجه

گفتنی است بنیاد فرهنگی امیر کبیر موسسه ای غیر انتفاعی و عام المنفعه است که در سال 1376 به کوشش زنده یاد دکتر حسن حبیبی بنیان نهاده شد.

در ادامه خسروآبادی با اظهار آنکه :تهرانگردی زیر سایه مسائل سیاسی و اقتصادی قرار گرفته بود و هیچگاه به خوبی مورد توجه قرار نگرفته بود ،گفت:  امسال با کمک  شهرداری تهران توانستیم تفکر و فرهنگ تهرانگردی را پایه گذاری نماییم  و اکنون لازم است تا دستگاه های دیگر نیز در این امر به کمک میراث فرهنگی و  شهرداری  تهران بیایند تا این فرهنگ عمومی شود.

خسروآبادی با اشاره به ظرفیت های  گردشگری طبیعی استان تهران مانند پارک های ملی خجیر، سرخه حصار، پارک ملی لار، سد لار و منطقه حفاظت شده جاجرود گفت در نظر داریم تا با حفظ توسعه پایدار، طبیعت گردی را نیز در مسیرهای تهرانگردی  قرار دهیم.

گفتنی است : بنیاد فرهنگی امیر کبیر از دو بخش کتابخانه و گنجینه تشکیل شده است. کتابخانه بنیاد دارای سی هزار جلد کتاب فارسی، عربی و لاتین و نیز تعداد قابل توجهی نسخ خطی، کتب چاپ سنگی قباله ها، عقدنامه ها، فرمان ها و اسناد است. کنجینه بنیاد امیرکبیر خود دارای بخش های مختلفی شامل نقاشی ها، مجموعه خط، هنرهای دستی ایران، مجموعه سکه و مدال و مجموعه تمبر است.بخشی از این گنجینه مربوط به هدایایی است که موسس بنیاد ، زنده یاد دکتر حسن حبیبی، در دوران تصدی معاونت اول رئیس جمهور از دولتمردان دیگر کشورها دریافت داشته اند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …