محبوبترین صفحه اجتماعی گردشگری باتجربه جذب ۲ میلیون طرفدار
صفحه Facebook.com/seeaustralia با جذب بیش از ۲ میلیون طرفدار، مدعی شده است محبوبترین صفحه گردشگری دنیاست.
مقامات بازاریابی گردشگری استرالیا اخیرا مدعی شدهاند که صفحه ” توریسم استرالیا” درفیس بوک،محبوبترین صفحه گردشگری دنیاست و مقامات گردشگری کشور متعهد شدهاندبا توجه به موفقیت این صفحه درجذب بیش از دو میلیون هوادار، بیش از پیش دراین زمینه سرمایه گذاری کنند.
این ادعا پس ازآن مطرح شد که صفحه Facebook.com/seeaustralia پس از نمایش فیلم کوتاهی که روز اول سال نو میلادی به نمایش درآمد، بیش از ۲ میلیون طرفدار بخود جذب کرد.
“نیک بیکر “مدیر کل اجرایی دربخش بازاریابی گردشگری استرالیا درهمین زمینه گفت:« تنها سه روز پس از نمایش فیلم کوتاه” روز اول سال نو ” که نمایشی از برگزاری جشن سال نو توسط هزاران نفر در سیدنی بود، ۸۵ هزار نفر دراین صفحه ودرباره این فیلم دیدگاههای خود را نوشتند. ”
او افزود:«گزارشها و محاسبات آماری نشان میدهد که حدود ۳۰ درصد از بودجه کل بازاریابی این گروه گردشگری در این بخش هزینه میشود اما امسال با توجه به این تاثیر بالای شبکههای اجتماعی انتظار میرود که سرمایهگذاری دراین بخش به طور کاملا چشمگیری به بالاترین میزان افزایش یابد.»
تبلیغات گردشگری در رسانه های اجتماعی
بیکر میگوید:«چه بهتر آن که همیشه مردم دیگر درباره موفقیت و خوبی شما بگویند. بنابراین ما هم قصد داریم تمام مسافران در گفتگوهای آنلاین خود با دیگر مسافران آن لاین که با رشد فزایندهای جریان دارد، درباره ما بگویند. این گفتگوها به مراتب ارزشمندتر وموثر تر است زیرا مردم مسائل را بسیار بی طرفانهتر میبینند.»
حدود ۷۰ درصد از بودجه ۱۳۰ میلیون دلاری سالانه استرالیا در بخش بازاریابی سرمایهگذاری میشود. افزایش هزینهها در بخش رسانههای اجتماعی تنها منحصر به فیس بوک نخواهد شد بلکه این سرمایه گذاریها شامل تمام وب سایتهای محبوب و پرطرفداری میشود که حاوی دیدگاه ها و منعکس کننده نظر مردم نیز هستند.
به گفته بیکر صفحه گردشگری استرالیا در فیس بوک درعین حال با توجه به لینکهایی که به وب سایت یا صفحات ویژه جاذبههای گردشگری کشور دارد، به عنوان یک ابزار برنامه ریزی نیز عمل میکند. زیرا این صفحه لینکهایی به تمام صفحات وب درباره جاذبههای گردشگری استرالیا دارد. صفحاتی که مردم از طریق آن سایتها آن مکانها را به یکدیگر معرفی یا توصیه کردهاند .
صفحه توریسم استرالیا همچنین به طور پیگیر و دقیق تمام رسانههای اجتماعی و سایتها را مونیتور میکند تا کاملا بررسی کند مردم درباره انواع جاذبههای گردشگری این کشور و تجربههای خود از سفر به این مکانها چه میگویند.
بیکر میگوید:« هررسانه اجتماعی دارای ویژگیهایی است که میتواند همانند یک اهرام قدرت عمل کند. دراین سایتها راههای تازهای برای آشنایی با ارزشها و خواستههای مشتریان بدست میآید. به عنوان مثال بخش “نتیجه سفر” در صفحه جایی است که هرگردشگر و مسافری که استرالیا را ترک کرده چه دوباره به آن جا برگشته باشد یا خیر دیدگاه خود را در آنجا مینویسد. دراین بخش ما تمامی آن چه را که مسافران و گردشگران دروبلاگها یا سایتهای مختلف گردشگری،با یکدیگر درباره سفر خود به استرالیا نوشته و به طورکلی هر نوع دیدگاهی را که در باره ما با هم رد و بدل میکنند، به دقت یافته و بررسی میکنیم.
درهرحال او هشدار داد که رسانههای اجتماعی نباید سبب شود که بر فعالیتها و پیامها و برنامههای بازاریابی فشار وارد شود. زیرا دیدگاه مردم به سرعت تغییر پذیر است و آنچه که اکنون جالب است ممکن است جذابیت خود را از دست بدهد. درواقع نباید تصور کنیم که این یک گوی طلایی است که همیشه به هدف میخورد . بلکه باید توجه کردکه رسانههای اجتماعی بیشتر ابزاری است برای درک سلیقه و گرایش مردم اما مستلزم کار زیاد و سخت و درک بسیار بالا نسبت به دیدگاه مردم و تمام چیزهایی است که برایشان جذابیت دارد.