ایرانگرد نیوز

پرونده بازاریابی گردشگری جهان، عرصه یکه‌تازی رسانه‌های مدرن و سقوط رسانه‌های سنتی

IMAGE635046917701397057

تنها ۴۷ درصد از مشتریان درسراسر جهان اعلام کرده‎اند که به تبلیغات تلویزیونی، روزنامه‎ها و مجلات اعتماد دارند. میزان اعتماد مصرف کنندگان به این منابع تبلیغات گردشگری اساسا از سال ۲۰۰۹ به این سو تنزل کرده است.
طبق بررسی‎های انجام شده از سوی بنیاد جهانی نیلسون در زمینه بازاریابی و شناخت گرایش مشتریان، تنها ۴۷ درصد از مشتریان درسراسر جهان اعلام کرده‎اند که به تبلیغات تلوزیونی، روزنامه‎ها و مجلات اعتماد دارند و مابقی بی‎ اعتماد شده‎اند.

بنیاد جهانی نیلسون که درزمینه ارزیابی موفقیت تبلیغات تلوریونی ودیگر رسانه‎های گروهی در سطح جهانی فعالیت می‎کند،دراین گزارش یادآور شده که میزان اعتماد مصرف کنندگان به ابزارهای سنتی تبلیغ گردشگری از سال ۲۰۰۹ به این سو تنزل کرده است.

طبق بررسی‎های انجام شده ۹۲ درصد از مشتریان در سراسر جهان اعلام کرده‎اند که به اطلاعاتی که از رسانه‎های اجتماعی بدست می‎آورند، بیش از شنیده‎ها از دوستان یا افراد مختلف اعتماد دارند. این درحالی است که دیگر اشکال مدرن تبلیغات گردشگری نیز از سال ۲۰۰۷ به این سو بیش از ۱۸ درصد رشد داشته است.

طبق همین گزارش ۷۰ درصد از مشتریان جهانی اعلام کرده‎اند که مطالب و دیدگاه‎های ثبت شده توسط مشتریان و گردشگران دیگر که به صورت آنلاین ارائه می‎شود ، دومین منبع قابل اعتماد آن‎ها در مقایسه با اشکال تبلیغاتی دیگر است . این شکل از تبلیغات در ۴ سال گذشته بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است.

تنها ۴۷ درصد از مشتریان درسراسر جهان اعلام کرده‎اند که به تبلیغات تلوزیونی، روزنامه‎ها و مجلات اعتماد دارند. میزان اعتماد مصرف کنندگان به این منابع تبلیغات گردشگری اساسا از سال ۲۰۰۹ به این سو تنزل کرده است. در سال ۲۰۰۹ حدود ۲۴ درصد و سال ۲۰۱۰ حدود ۲۰ درصد و سال ۲۰۱۱ حدود ۲۵ درصد تنزل داشته است.

با این حال این گزارش یادآور شده است که تا سال ۲۰۱۱ یعنی زمان انجام این تحقیقات، همچنان بیشترین میزان پول در بخش تبلیغات در رسانه‎های سنتی یعنی تلوزیون و روزنامه و مجلات هزینه شده است. طبق همین گزارش در سال ۲۰۱۱ مجموع تبلیغات جهانی شاهد افزایش ۷ درصدی میزان تبلیغات تلوزیونی نسبت به سال پیش از آن بوده است.

امروزه یک سوم یا ۳۳ درصد از کل پاسخ دهندگان آنلاین به پرسشنامه‎های این موسسه درسراسر جهان اعلام کرده‎اند که کالاها و خدمات مورد نیاز  خود را از طریق بنرهای تبلیغاتی آنلاین شناسایی کرده‎اند.

همچنین ۳۶ درصد اعلام کرده‎اند که از طریق تبلیغات موجود در شبکه‎های اجتماعی و ۳۶ درصد نیز از طریق ویدوئوهای آنلاین با کالا یا خدمات مورد نظر خود آشنا شده‎اند. ۴۲ درصد نیز اعلام کرده‎اند که از طریق موتورهای جستجو گر کالای مورد نیاز خود را شناسایی می‎کنند.

این تحقیقات ، که ۳۱ اگوست ۲۰۱۱ منتشر شده، براساس پاسخ بیش از ۲۸۰۰۰ مشتری آنلاین از ۵۶ کشور جهان در سراسر آسیا و اقیانوسیه، اروپا و امریکا، خاورمیانه و افریقا، صورت گرفته است.

خروج از نسخه موبایل