مدیرکل یونسکو وارد تهران شد بوکووا از کاخ گلستان بازدید می کند

ImageHandler.ashx

ایرینا بوکووا مدیر کل یونسکو شامگاه دیروز با استقبال معاون میراث فرهنگی، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری و سفیر کشورمان در سازمان علمی فرهنگی ملل متحد وارد تهران شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مدیرکل یونسکو امروز پس از ملاقات با وزیر امور خارجه و وزیر علوم، ساختمان جدید دفتر منطقه ای یونسکو در تهران را افتتاح می کند.

بر اساس این گزارش ایرینا بوکووا درحالی که حدود 10 سال از آخرین سفر یک مدیرکل این سازمان بین المللی به ایران می گذرد ، شامگاه جمعه وارد تهران شد و امروز در صبحانه کاری با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ، دیدار و گفتگو کرد.

خانم بوکووا عصر امروز پس از افتتاح دفتر منطقه ای یونسکو در تهران و جلسه با وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری از کاخ گلستان بازدید می کند.

مدیر کل یونسکو هم چنین روز یکشنبه هفتم اردیبهشت با سفر به استان کرمان ، از سایت تاریخی بم بازدید و سپس با سفر به استان فارس از مجموعه های پارسه و پاسارگاد ، حافظیه و سعدیه بازدید خواهد کرد.

بوکووا روز دوشنبه هشتم اردیبهشت نیز در سفری به اصفهان ، از میدان نقش جهان ، برج جهان نما ، مسجد جامع ، بنای چهلستون و دفتر منطقه ای یونسکو دراصفهان بازدید می کند.

ملاقات با رییس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جلسه کاری با رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه های آخرین روز سفر مدیر کل یونسکو به تهران خواهد بود.

ایرینا بوکووا، متولد صوفیه بلغارستان است که از سال 2009 مدیرکل یونسکو را عهده دار بود و در سال 2013 مجددا به مدیرکلی این سازمان انتخاب شد.

مدیر کل یونسکو با هدف آشنایی  با میراث فرهنگی و تمدنی و دستاوردهای علمی و آموزشی ایران به کشورمان سفر کرده است .

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …