تجدید بیعت اقوام ایرانی در خلیج همیشه فارس

ImageHandler.ashx

کاروان  اقوام ایرانی در ساحل خلیج همیشه فارس به مناسبت این روز ملی، تجدید بیعت می کنند.

مدیر برگزاری جشنواره اقوام ایرانی روز ملی خلیج فارس اظهار داشت:در این کاروان اقوام مختلف ایرانی چون کرد،لر ترک،گیلک حضور دارند که پای پیاده از اول اردیبهشت ماه حرکت خود را از مقابل شاه چراغ در شیراز آغاز و در روز دهم همین ماه به مناسبت روز خلیج فارس با اجرای برنامه آیینی تجدید بیعت می کنند.

غلام علی کاظمی قشقایی به حضور 2 عروس و داماد سیستانی و بختیاری در کاروان اقوام ایرانی اشاره کرد و افزود:فردا هفتم اردیبهشت با تجدید بیعت با استعمار ستیز وطن رئیس علی دلواری طبق برنامه زمان بندی شده  در روز نهم اردیبهشت ماه در بوشهر خواهیم بود.

وی ابراز داشت:در حال حاضر این کاروان 30 نفره به راه خود ادامه می دهد تا در وردی بوشهر با همراهی 150 نفر ازدیگر  اقوام مختلف کشور در ساحل خلیج فارس برنامه های ویژه ای را به اجرا گذارد.

وی از برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در روز ملی خلیج فارس خبر داد و گفت:موسیقی محلی ،ساز و نقاره  اقوام مختلف ایران در ساحل خلیج فارس به اجرای برنامه می پردازند.
مدیر برگزاری جشنواره روز ملی خلیج فارس گفت:کاروان اقوام ایرانی هیچ پیامی غیر از اتحاد اقوام ایرانی ندارد و نماینده مردم است تا بگوید که اقوام ایرانی برای وجب به وجب خاکش جان نثار می کند جامعه بین المللی بداند نام خلیج فارس تا ابد فارس خواهد ماند.

کاظمی قشقایی از استقبال و همراهی و حمایت مردم قدردانی کرد و گفت:طومار امضا شده مردم در حمایت از این حرکت خودجوش فرهنگی پایان راه ،در موزه خلیج فارس به یادگار خواهد ماند.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …