نگاه ویژه به جاذبه‌های خلیج‌فارس در دولت تدبیر و امید

ImageHandler.ashx

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به 5 محور اساسی اهمیت خلیج‌فارس گفت: نگاه ویژه به جاذبه‌های خلیج فارس و توسعه گردشگری داخلی و خارجی این منطقه، یکی از برنامه‌های این دولت و سازمان میراث فرهنگی است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، آیین پاسداشت روز ملی خلیج فارس، بعداز ظهر امروز 9 اردیبهشت با حضور مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مدیران سازمان میراث فرهنگی و جمعی از اساتید دانشگاه در سالن آمفی تئاتر سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

معاون رئیس‌جمهور در این مراسم با تبریک روز خلیج‌فارس به ایرانیان سراسر جهان و آرزوی روزهایی بهتر در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها، گفت: خلیج‌فارس با وجود ظرفیت‌های قابل توجه از جهات مختلفی برای کشور ما حائز اهمیت است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه خلیج‌فارس در 5 محور اساسی در مجموعه حرکت توسعه کشور تاثیرگذار است، تصریح کرد: خلیج‌فارس و 14 جزیره‌ای که در خود  جای داده با مناطق زیبا، سواحل پرجاذبه و حدود 3 هزار کیلومتر ساحل، مناظر طبیعی و آثار تاریخی بی‌نظیری را پدید آورده است.

سلطانی‌فر ادامه داد: این سواحل و مناطق پرجاذبه دارای ارزش ویژه گردشگری هستند، هرچند در گذشته نه چندان دور سرمایه‌گذاری‌هایی در این مناطق صورت گرفته است اما نگاه ویژه به جاذبه‌های خلیج فارس و توسعه گردشگری داخلی و خارجی این منطقه، یکی از برنامه‌های این دولت و سازمان میراث فرهنگی است.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه به نقش خلیج‌فارس در ایجاد ارتباطات منطقه‌ای و جهانی اشاره کرد و افزود: خلیج‌فارس نقش مهمی در ارتباطات منطقه‌ای و بین‌المللی دارد و استفاده از این مسیر در انتقال کالا به کشورهای اروپایی و منطقه جنوب شرق آسیا نقش سازنده‌ای در اقتصاد جهانی و کشورهای منطقه ایفا می‌کند.

سلطانی‌فر وجود ذخایر انرژی در خلیج‌فارس را سومین عامل اهمیت این منطقه دانست و ادامه داد: منطقه خلیج فارس با وجود ذخایر گاز و نفت مشترک و تامین حدود نیمی از ذخایر گازی کشور نقش مهمی در تامین انرژی داخلی دارد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی تصریح کرد: ذخایر آبی و وجود آبزیان بی‌نظیر در جزایر کیش و ابوموسی یکی دیگر از مواردی است که خلیج فارس را در کانون توجه و اهمیت قرار می‌دهد، این جزایر زیبا آکواریوم‌های طبیعی هستند که باید مورد بهره‌برداری ویژه گردشگری قرار گیرند.

وی با اشاره به تاثیر و نقش خلیج‌فارس در فرآیند امنیت ملی، گفت: با توجه به وجود ویژگی‌ها و امکانات این منطقه در بیشتر موارد کشور ما از حوزه خلیج‌فارس مورد تهدید قرار گرفته است.

سلطانی‌فر جایگاه تاریخی ویژه خلیج‌فارس را انکارناپذیر دانست و افزود: وجود زوایای مختلف اهمیت خلیج‌فارس، سیاست جدی برای اقتصاد، امنیت و برنامه‌ریزی برای خلیج‌فارس را می‌طلبد.

Check Also

مدت زمان صدور مجوزها در حوزه گردشگری کاهش می‌یابد

به‌گزارش ایرانگرد نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «در راستای اصلاح …