ایرانگرد نیوز

استقبال گرم از غرفه های نمایشگاه صنایع دستی ایران در فلورانس ایتالیا

ImageHandler.ashx

غرفه های جمهوری اسلامی ایران به عنوان میهمان ویژه هفتاد و هشتمین دوره از نمایشگاه بین المللی صنایع دستی ایتالیا مورد استقبال گرم بازدیدکنندگان قرار گرفت.

آثار هنرمندان ایرانی در رشته های فرش، قلمزنی، میناکاری، ترمه، سفالگری، زیورالات سنتی در این دور از نمایشگاه صنایع دستی در شهر فلورانس در شمال ایتالیا با استقبال گرم بازدید کنندگان ایتالیایی مواجه شد.

درمراسم افتتاحیه این نمایشگاه که تا روز 11 اردیبهشت ادامه خواهد داشت، ˈداریو ناردلاˈشهردار فلورانسریا ، ˈجانفرانکو سمیونچینیˈ مسوول تولید، صنعت و کار استانداری ˈتوسکاناˈ و برخی دیگر از نمایندگان فرهنگی و سیاسی ایتالیا و سفارت جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه که با هماهنگی مرکز همکاری های اقتصادی و فرهنگی ایتالیا و ایران (CICE) حضور پیدا کرده است در میان 55 کشور جهان به عنوان تنها میهمان ویژه برگزیده شد.

در نمایشگاه صنایع دستی فلورانس 10 نفر از هنرمندان صنایع دستی کشورمان آثار خود را به نمایش گذاشته و همچنین یک گروه موسیقی سنتی نیز به اجرای قطعاتی از موسیقی پرداخت که با استقبال گرم بازدیدکنندگان و مسوولان ایتالیایی مواجه شد.

جمهوری اسلامی ایران یکی از سه قطب اصلی صنایع دستی جهان و پیشرو در کیفیت و تنوع کارهای دست ساز محسوب می شود و بسیاری از کارهای هنری مانند فرش، فلزکاری، سرامیک و سفال در ایران متولد شده اند.

جذابیت ایران باستان، فرهنگ کهن و صنایع دستی این کشور در محل غرفه های کشورهای خارجی در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی فلورانس به نمایش گذاشته می شود.

در این نمایشگاه حتی برخی محصولات غذایی از جمله خرما، پسته، زعفران و شیرینی های ایرانی نیز عرضه می شود.

نمایشگاه بزرگ صنایع دستی فلورانس همه ساله با دفاتر تجاری هیات های دیپلماتیک کشورهای میهمان برای تضمین انتخاب خوب و باکیفیت محصولات صنایع دستی همکاری می کند.

نمایشگاه صنایع دستی فلورانس از سال 1931 فعالیت خود را آغاز کرده و در طول هشتاد و دو سال گذشته بجز چند سال دوره جنگ جهانی دوم، بدون وقفه هر ساله برگزار شده و از این حیث یکی از قدیمی ترین نمایشگاههای بین المللی اروپا به شمار می رود. این نمایشگاه در سال 2013 با حضور 900 شرکت از 55 کشور جهان برگزار شد و نزدیک به نیم میلیون بازدیدکننده داشت.

در این نمایشگاه هر ساله یک کشور به عنوان میهمان ویژه و افتخاری معرفی می شود و از امتیازات خاصی پیش و در طول برگزاری نمایشگاه برخوردار می شود. در سال جاری نیز کشورمان در رقابت با فیلیپین و آرژانتین موفق شد این موقعیت را بدست آورد.

نمایشگاه بین المللی فلورانس تنها مختص صنایع دستی نیست و سایر موضوعات فرهنگی و هنری و تجاری نیز امکان عرضه خود در این نمایشگاه را دارند.

خروج از نسخه موبایل