ایرانگرد نیوز

برگزاری نخستین کارگاه آموزشی طرح و رنگ در صنعت پوشاک ایرانی در کاخ نیاوران

نخستین کارگاه آموزشی “طرح و رنگ در صنعت پوشاک ایرانی” 13 تا 15 اردیبشت ماه از ساعت 10 تا 17 در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این کارگاه آموزشی نخستین بار در ایران در زمینه کاربرد طرح و رنگ در حوزه پوشاک بانوان و آقایان ایرانی، با حضور استاد ˝فابریکیو پرس˝ اسپانیایی، در این مجموعه برگزار می شود.

هدف از این برگزاری این کارگاه آموزشی ایجاد تعامل بین طراحان ایرانی و صنعت بین‌المللی پوشاک در بازار جهانی است تا طراحان ما بتوانند با استفاده از دانش روز، تولیدات ویژه ایرانی به وجود آورده و آنها را به کشورهای دیگر صادر کنند. در طول این دوره علاوه بر یادگیری اهمیت نوآوری و خلاقیت در صنعت مد و پوشاک و به‌کارگیری راهکارهای نوین، فرصتی برای تعامل و آشنایی بیشتر با دیگر طراحان داخلی و خارجی و تبادل اطلاعات حرفه‌ای فراهم می‌شود تا امکانی به وجود ‌آید تا فاصله ایجاد شده میان طراحان داخلی و سطح مد و پوشاک جهانی کم‌تر شود.

در این نشست و کارگاه سه روزه، نکاتی مانند توضیح و تببین تکنیک‌های مختلف طراحی لباس، روزآمد بودن پوشش معاصر ایرانی مطابق با هویت های اسلامی و ایرانی، بخش‌بندی پوشاک بانوان و آقایان، شیوه طراحی مناسب مخاطبان مختلف، انتخاب صحیح رنگ و پارچه، ایجاد تناسب بین انتخاب موارد مختلف، تاکید بر نوآوری و ابتکار به‌صورت کارهای تکی و گروهی آموزش داده می‌شود.

همچنین درپایان این دوره هنرجویان با ارائه پنج طرح که شامل موارد ارائه شده در کارگاه است، آموخته‌های خود را با توجه به ذوق، ابتکار و توانایی شخصی ارائه خواهند داد و موفق به اخذ گواهی‌نامه بین‌المللی می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل