ایرانگرد نیوز

فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران 1393 اعلام شد

به گزارش ایرانگرد نیوز، بخش‌های‌ اصلی، مقررات، شرایط عمومی، شرایط  فنی آثار و گاهشمار جشنواره در فراخوان آیین نامه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران 1393 آمده که در زیر بخشی از آن آورده شده است.

 
اهداف جشنواره

 
الف- تقویت سینمای ملی از طریق ارتقای سطح آگاهی، ایجاد زمینه کسب تجربه، ترویج اخلاق و ارزش‌های اسلامی، تحکیم مبانی خانواده، بسط و تعمیم فرهنگ دینی و دفاع مقدس و توجه به دست‌آوردهای جدید علمی (دانش بنیان).

 
ب- تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان سینمای آینده و بازاریابی، بازارسازی وعرضه اقتصادی فیلم به نفع تولیدکنندگان فیلم کوتاه.

 
بخش‌های‌ اصلی جشنواره:

 
جشنواره فیلم کوتاه تهران در دو بخش اصلی سینمای ایران و سینمای بین‌الملل برگزار می‌شود.

 
الف: سینمای ایران شامل دو بخش مسابقه و بخش جنبی ااست.

 
در بخش سینمای ایران همه‌ آثار تولیدی در راستای اهداف جشنواره و در قالب‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی می توانند در این بخش حضور پیدا کنند.

 
*تبصره- آثار حاضر در بخش مسابقه ایران می‌توانند درخواست داوری در یکی از چهار عنوان زیر را نیز داشته باشند:

 
پرتو ایمان: آثاری که ضمن ایجاد فضای معنوی به مفاهیم دینی و ثمرات ایمان بپردازند.

 
چشم انداز سرزمین زیبای ما: آثاری که به ارایه تصویری زیباشناسانه از ایران و ظرفیت‌های موجود در رنگین‌کمان فرهنگی، معنوی و تاریخی آن بپردازند.

 
چراغ راه: با توجه به نام‌گذاری سال 1393 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» آثاری با این رویکرد و نیز آثاری که با موضوع «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی» تولید شده‌ باشند می‌توانند درخواست داوری در این بخش را بدهند.

 
دست‌آوردها: این بخش به منظور نشان دادن دست‌آوردها، افتخارات و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران و توانمندی‌های ایرانیان در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و اجتماعی و زیرساخت‌ها گنجانده شده‌است.

 
بخش جنبی: این بخش غیر رقابتی فرصتی است برای تبادل اندیشه‌ و تجربه‌های هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی آثار فیلمسازان فیلم کوتاه. شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار و نشست‌های تخصصی و…

 
جزییات و بخش‌های کامل آیین نامه سی‌ویکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به طور کامل در سایت انجمن سینمای جوانان ایران آمده است.

 

خروج از نسخه موبایل