ایرانگرد نیوز

وسایل خانه سیمین دانشور و جلال در محلی امن نگهداری می‌شود

به گفته مدیر روابط عمومی و مشاور هنری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران فرآیند بازسازی و نوسازی وسایل منزل دو صاحب نام عرصه ادب «سیمین دانشور و جلال آل‌احمد» با انتقال اسباب و وسایل موجود در منزل به محلی امن آغاز شد.

مدیر روابط عمومی و مشاور هنری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد: در تمام پروژه‌ها به دلیل این که وسایل آسیب نبینند، ثبت و بسته‌بندی شده و به انبار برده می‌شوند و بعد از انجام بازسازی دوباره به محل برگردانده می‌شوند.
در پی درج خبری در برخی از خبرگزاری‌ها مبنی بر سرنوشت نامعلوم اموال موجود در خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد، «محمد مهدی خاتمی» مدیر روابط عمومی و مشاور هنری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران درباره در توضیح این خبر گفت: در ادامه سیاست‌های فرهنگی شهرداری تهران مبنی بر ماندگارسازی خانه بزرگان و مشاهیر ایران، خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور زوج صاحب نام عرصه ادبیات معاصر ایران توسط شهرداری منطقه یک، تملک و جهت مرمت و بهسازی تحویل شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شده است.
خاتمی در ادامه افزود: به محض تحویل گرفتن تمام وسایل منزل این زوج، این وسایل به انبار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران منتقل شده تا پس از بهسازی و مرمت دوباره به محل منتقل شود.
لازم به ذکر است پیش از این خانه بزرگانی چون شهیدان رجایی، مطهری، بهشتی و هنرمندان صاحب نامی همچون عزت الله انتظامی توسط شهرداری تملک و به خانه موزه تبدیل شده است.
خروج از نسخه موبایل