ایرانگرد نیوز

عزم دولت برای فعال کردن گردشگری در عرصه اقتصاد کشور/گردشگری ایلام رونق می گیرد

عزم دولت برای فعال کردن گردشگری در عرصه اقتصاد کشور/گردشگری ایلام رونق می گیرد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در چهارمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید به استان ایلام صبح امروز وارد شهرستان بدره شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسعود سلطانی فر صبح امروز به عنوان نماینده دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در جمع پرشور مردم بدره در مسجد جامع  این شهرستان از مردم مومن، شهیدپرور و عزیز بدره تشکر کرد و گفت: رئیس محترم جمهور و اعضای هیات دولت در استمرار سفرهای استانی، ایلام را به عنوان چهارمین مقصد سفر دولت انتخاب کردند و امیدواریم در این سفر با بررسی مسائل و مشکلات و یافتن راه حل آنها با کمک، راهنمایی و حمایت مردم و مسئولان تدابیر لازم اتخاذ شود.

سلطانی فر که حامل سلام دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان به مردم شهرستان بدره بود قول داد به نمایندگی از سوی ایشان  برای حل مشکلات استان ایلام و شهرستان بدره تدابیر اساسی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت 35 سال از حیات جمهوری اسلامی ایران می توانیم با افتخار به نسل جدید کشورمان بگوییم که طی این سالها مسئولیت ها صحنه رقابت مسئولان برای خدمت به مردم بوده است خاطرنشان کرد: دغدغه مسئولان بویژه دولت تدبیر و امید طی این سالها خدمت گزاری، تلاش و کوشش بیشتر برای حل مشکلات و تامین آسایش و آرامش مردم است.

معاون رئیس جمهور با ذکر خاطره ای از دوران حضور خود در مهرماه سال 1359 به عنوان رزمنده بسیجی در استان ایلام یادآورشد: خاطرات بسیار زیادی از صلابت و رشادتهای مردم ایلام در زمان جنگ تحمیلی داریم؛اگر مردم غیور و رزمندگان دلاور و عشایر قهرمان ایلام با رشادت در برابر جنگ افزارهای پیشرفته دشمن ایستادگی نمی کردند این استان به تصرف دشمن درمی آمد، ولی مردم قهرمان این شهرستان با ایمان و با تقدیم عزیزان و فرزندان برومند خود مانع پیشرفت دشمنان شدند و کارنامه زرینی در حفظ و پاسداری از مرزهای استان و کشور از خود بر جای گذاشتند.

وی در ادامه با بیان سابقه جنگهای تاریخی ایران و روس و جنگ جهانی دوم افزود:طی این جنگها بخش های وسیعی از کشورمان جدا شد و از دست رفت اما در جنگ تحمیلی با رشادت، ایثار، دلاوری و ایمان مردم یک وجب از خاک ایران به تصرف دشمن درنیامد.

سلطانی فر حضور و دلاوری  همه اقوام، ادیان کشورمان در کنار هم در جنگ 8 ساله تحمیلی را ویژگی مهم این جنگ برشمرد و گفت: ایلام قهرمان یکی از عرصه های افتخارآمیز دفاع مقدس بود و ما در این برهه از زمان وظیفه داریم که رشادت، سلحشوری و افتخار را به نسلهای آتی منتقل کنیم.

وی در ادامه به مسائل و مشکلات استان ایلام اشاره و خاطرنشان کرد: اشتغال مردم بدره و استان ایلام مهمترین معضل در کشور، استان و این شهرستان است؛ متاسفانه اقتصاد کشور به دلیل مشکلات سالهای قبل در رکود است و دولت تدبیر و امید تلاش دارد بخشهای صنعت، کشاورزی، خدمات، بازرگانی، گردشگری و صنایع دستی را در عرصه اقتصاد فعال کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد استان ایلام اقتصاد کشاورزی است تاکید کرد: خوشبختانه تامین و ذخیره سازی آب با ساخت سد سیمره د ر این استان انجام شده است.

وی قول داد به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور پروژه تلمبه ذخیره آب در شهرستان بدره را که نیمه کاره مانده است از طریق وزرارت نیرو پیگیری کند و این پروژه زیربنایی د رآینده نزدیک بهره برداری شود تا کشاورزان منطقه از این نعمت استفاده کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با اشاره به نبود امکانات درمانی و اورژانسی در شهرستا ن بدره تاکید کرد: حق مردم شریف این شهرستان است که از حداقل امکانات درمانی برخوردار باشند از این رو در این خصوص با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صحبت خواهم کرد.

وی در این راستا به سیاست دولت مبنی بر کاهش هزینه های درمانی مردم اشاره کرد و  از آغاز طرحی که در همین خصوص در روزهای گذشته از سوی دولت آغاز شده است اشاره کرد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در چهارمین سفر استانی هیات دولت به ایلام درادامه افزود: شهرستان بدره تازه تاسیس است و باید ادارات دولتی با ساختار شهرستان شکل بگیرد.

وی قول داد با استاندار  ایلام و سازمان مدیریت و برنامه ریزی مذاکره کند تا نمایندگی هایی که قبلا در سطح بخش بدره فعال بودند بعد از شهرستان شدن به اداره ارتقاء پیدا کنند و ادارت جدید هم با حضور نیروهای تحصیلکرده و فارغ اتحصیل این شهرستان در بدره تشکیل شود.

وی همچینین در خصوص فعالیت سازمان میرا ث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان ایلام قول داد با پیگیری مسائل حوزه گردشگری موجب رونق سفرهای عبوری و اقامتی در این شهرستان و غنی سازی اوقات فراغت مردم شود.

وی در پایان هفته معلم را به فرهنگیان شهرستان بدره تبریک گفت و با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ابراز امیدواری کرد درکنار توسعه اقتصادی شاهد توسعه فرهنگی، بوده و با عزم ملی و مدیریت جهادی در عمل برنامه  های خوب فرهنگی در سطح کشور اجرا شود.

بر اساس این گزارش پیش از سخنان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امام جمعه و فرماندار بدره نیز به طرح مسائل و مشکلات این شهرستان پرداختند.

خروج از نسخه موبایل