ایرانگرد نیوز

بزرگ‌ترین هتل‌ها در کدام شهرهای دنیاست؟

این هتل‌ها بدون در نظر گرفتن امکانات و لوکس بودن، جز بزرگترین‌ها در دنیا از لحاظ ابعاد محسوب می‌شوند که بیشترین تعداد اتاق ممکن را دارند.

هرگاه صحبت از هتل های مختلف در سرتاسر دنیا می شود ، مهمترین عواملی که مورد توجه قرار می گیرد لوکس بودن هتل و کیفیت خدمات و رتبه بندی استاندارد آن است. اما فاکتور ابعاد مساله ای است که شاید کمتر به آن توجه شود. در ادامه این مطلب به هتل هایی اشاره خواهیم کرد که بزرگترین ها از لحاظ ابعاد هستند.

برخی از این سازه های بشری از عجایب ۷ گانه طبیعی زمین نیز بزرگترند. این هتل ها شامل هزاران اتاق، سالن های بزرگ، رستوران های متفاوت،‌ فروشگاه ها، سالن های سینما و کلی امکانات دیگر هستند که تمام نیاز های مسافران خود را تامین می کنند.

هتل های قرار گرفته در این لیست بر اساس آخرین آمار تعداد اتاق های موجود و ابعاد آنها تنظیم شده اند.

۱٫ هتل ونتیان لاس وگاس

لاس وگاس از بزرگترین شهرهای توریستی امریکا بوده و تعجبی ندارد که برخی از بزرگترین هتل ها نیز در این شهر قرار داشته باشد. هتل ونتیان دارای ۴۰۲۷ اتاق برای مسافران است که سایز اکثر آنها از سایز استاندارد اتاق در هتل های دیگر بیشتر است.

ونتیان هتلی ۵ ستاره است که قیمت اقامت در آن برای هر شب حداقل۱۶۷ دلار است.  ونتیان در سال ۱۹۹۹ تاسیس شد. یک هتل کوچک دیگر درست در کنار ونتیان قرار دارد که ترکیب این دو هتل با هم ۷۰۰۰ اتاق را تشکیل می دهد.


۲٫ امباسدورسیتی پاتایا تایلند

هتل امباسدورسیتی با مساحت ۱۷۰ هزار متر مربع یکی از قدیمیترین و بزرگترین هتل های تایلند در پاتایا است. ساختمان این هتل که در نزدیکی ساحل بنا شده ۴ بال اصلی دارد و ترکیب و نوع اتاق ها و سوئیت ها در هر بال متفاوت است.

در مجموع تعداد اتاق های این هتل به ۴۲۱۰ عدد می رسد. این هتل ۴ ستاره بوده و هزینه پایه هر شب اقامت در آن ۳۵ دلار است.


۳٫ لاکسور لاس وگاس

یکی دیگر از هتل های صحرای نوادا عضوی از اقامت گاه های شرکت بزرگ مترو گلدوین مایر (MGM)با نام لاکسور است. لاکسور در نزدیکی هتل معروف اکسکالیبور قرار دارد.

طراحی هتل به سبک مصری بوده و حتی نمونه های اهرام ثلاثه مصر نیز درون آن ساخته شده است. این هتل ۲۲ طبقه که در سال ۱۹۹۳ ساخته شده ۴۴۰۰ اتاق دارد. قیمت پایه اقامت در این هتل ۳ ستاره شبی ۵۰ دلار است.


۴٫ آل استار دیزنی اورلاندو امریکا

تنها اقامت گاه دیزنی که در این لیست قرار می  گیرد. این اقامت گاه دیزنی به سه بخش الستار موسیقی، الستار فیلم و الستار ورزشی تقسیم می شود که هرکدام تم و دکور مجزا و مربوط به خود را دارند. اگرچه این بخش ها مجزا هستند اما همگی در یک مجموعه فرار دارند و مطعلق به شرکت دیزنی هستند.

مجموع تعداد اتاق های این اقامت گاه به ۵۷۰۰ اتاق می رسد. این هتل ۳ ستاره بیشتر با هدف جذب خانواده ها و بچه ها ساخته شده  و قیمت هر شب اقامت در آن از ۱۲۰ دلار به بالا خواهد بود.


۵٫ گنتینگ هایلند مالزی

طراحی این هتل ۳ ستاره در پنهانگ مالزی بسیار رنگارنگ و شاد است و در نزدیکی پارک تفریحی گنتینگ واقع شده است. با وجد اینکه بخش هایی از این هتل در حال بازسازی است دارای ۶۱۲۰ اتاق است.

گنتینگ یکی از از شهر های تفریحی و توریستی مالزی محسوب می شود که پر از هتل و اقامت گاه تفریحی است. در مجموع ۱۰ هزار اتاق برای اقامت مهمانان و مسافران در این شهر قرار دارد.


۶٫ ام  جی ام گرند لاس وگاس

MGM Grand بزرگترین هتل لاس وگاس است که البته متعلق یه شرکت ام جی ام بوده و جز اقامت گاهها ی این شرکت محسوب می شود. ساخت این هتل با بیش از ۵۱۰۰ اتاق و ۳۰ طبقه برای اقامت در سال ۱۹۹۳ به پایان رسید.

این هتل یک ساختمان اسکای لافت ۲ طبقه برای اجاره سویت های خاص در کنار خود دارد که مجموع اتاق ها را به ۶۸۰۰ عدد می رساند. طراحی و خدمات این هتل چندین بار موفق به دریافت جایزه بهترین هتل فوربز و AAA Diamond شده است.


۷٫ایزمایلو موسکو روسیه

این مجموعه هتل غول پیکر که در سال ۱۹۷۹ بنا شده  و متشکل از ۴ ساختمان ۳۰ طبقه با فاصله بسیار نزدیک به هم است که در محله رومانو وافع گردیده. این ۴ ساختمان آلفا، بتا، وگا و گاما-دلتا نام دارند که در مجموع ۷۵۰۰ اتاق برای اقامت را در خود جای داده اند.

این هتل ۳ ستاره بوده و فاصله کمی با بسیاری از جاذبه های توریستی شهر مسکو دارد.

خروج از نسخه موبایل