ایرانگرد نیوز

دوازدهمین کنگره سالانه باستان‌شناسی در موزه ملی ایران برگزار می‌شود/برگزاری نمایشگاه یافته‌های باستان‌شناسی 17 محوطه تاریخی

دوازدهمین کنگره سالانه باستان‌شناسی در موزه ملی ایران برگزار می‌شود/برگزاری نمایشگاه یافته‌های باستان‌شناسی 17 محوطه تاریخی

رئیس پژوهشکده باستان شناسی از برگزاری دوازدهمین کنگره سالانه باستان‌شناسی در موزه ملی ایران خبر داد.

حمیده چوبک افزود: دوازدهمین کنگره سالانه باستان‌شناسی به منظور بررسی یک سال فعالیت‌های باستان‌شناسی و اعلام نتایج کاوش‌ها توسط باستان‌شناسان، نطابق برنامه هر ساله برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی ادامه داد: در این همایش باستان‌شناسان نظرات و نتایج فعالیت‌های خود را در جمع تمامی باستان‌شناسان مطرح می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دوازدهمین کنگره سالانه باستان‌شناسی از 29 تا 31 اردیبهشت در تالار همایش موزه ملی ایران برگزار می‌شود، تصریح کرد: نمایشگاهی از نتایج یافته‌های باستان‌شناسی سال 90 و 91 در حاشیه این همایش برپا خواهد شد.

چوبک یادآور شد: در این نمایشگاه یافته‌های باستان‌شناسی از 17 محوطه تاریخی کاوش شده از استان‌های خوزستان، کردستان، اردبیل، زنجان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، همدان و گیلان به نمایش در می‌آید.

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی افزود: 31 باستان‌شناس در دوازدهمین کنگره سالانه باستان‌شناسی  سخنرانی خواهند داشت و 6 سخنران فرعی در ارتباط با مطالعات جنبی حوزه باستان‌شناسی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

چوبک تصریح کرد: همچنین 16 باستان‌شناس مهمان از کشورهای انگلیس، فرانسه، آمریکا، اسکاتلند، ایتالیا و چک اسلواکی در این همایش حضور دارند.

وی در ادامه از چاپ کتاب مقالات این همایش خبر داد و گفت: دوازدهمین کنگره سالانه باستان‌شناسی فرصت خوبی برای باستان‌شناسان ایران و جهان است که در این گردهمایی به تبادل نظر بپردازند  چراکه اینگونه برخوردهای علمی در پیشبرد اهداف باستان شناسی نش موثری دارد.

خروج از نسخه موبایل