ایرانگرد نیوز

رویکرد دولت در حفظ میراث فرهنگی و هویت تاریخی گسترده و جدی است

ImageHandler.ashx

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: رویکرد دولت در عرصه حفظ میراث فرهنگی و هویت تاریخی و تمدنی، جدی، همه جانبه و گسترده است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سردار مرتضی قربانی رئیس سازمان موزه های دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح، سیدمحمد بهشتی مشاور رئیس سازمان در امور میراث فرهنگی و رئیس کمیته ایکوم ایران، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور و جمعی از فعالان و اساتید حوزه میراث فرهنگی و موزه در تالار حافظیه مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد برگزار شد.

مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم با تبریک روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی و مصادف شدن این ایام با روز ملی حکیم عمر خیام، ابراز امیدواری کرد: مباحث مربوط به حفظ و حراست از مواریث فرهنگی کشور نباید به یک هفته و زمان خاص محدود شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: سالی که به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده و مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی تبیین شده است، وظیفه سنگین و خطیری بر دوش سازمان میراث فرهنگی گذاشته شده است.

سلطانی فر با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی از یک سو ظرفیت، بضاعت و رسالت فرهنگی دارد و از سوی دیگر در عرصه اقتصاد با ایجاد اشتغال و ارزآوری در حوزه گردشگری و صنایع دستی می تواند تاثیرگذار باشد، افزود: در هر حال رسالت اصلی سازمان میراث فرهنگی، حفاظت و حراست از هویت تاریخی و تمدنی ایران است که عرصه ای گسترده تر از مرزهای کنونی را در بر می گیرد.

وی با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور به استان ایلام و سفر خود به شهرستان دره شهر گفت: با توجه به اقداماتی که در خصوص تعویق آبگیری سد سیمره انجام شد پیگیری امور مربوط به باستان شناسی و کاوش در این محوطه برای ما حائز اهیمت بود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در بازدید از سایت‌های تاریخی محوطه سد سیمره، زنان و مردان ایثارگر، علاقه‌مند و کم‌توقعی را دیدیم که 2 ماه بدون وقفه با عشق و علاقه فراوان در این منطقه به کاوش و تحقیق پرداختند و حتی ایام تعطیلات نوروز و لحظه تحویل سال را دور از خانواده سپری کردند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تلاشگران و ایثارگران حوزه میراث فرهنگی، باستان‌شناسی و حفاظت از مواریث فرهنگی را شایسته تقدیر و تشویق دانست و تصریح کرد: اگر امروز موزه‌هایی داریم که گذشته و تاریخ ما را یادآوری می کنند مرهون تلاش علاقه‌مندان، ایثارگران و باستان‌شناسانی است که شب و روز خود را فدای کشف و تحقیق برای روشنگری پیرامون گذشته این مرز و بوم می‌کنند.

وی ادامه داد: تلاش ما در این حوزه باید با هماهنگی و همدلی همراه باشد تا در نهایت بتوانیم کارنامه خوبی در بخش حفاظت و حراست از میراث فرهنگی ارائه دهیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه رویکرد دولت در عرصه حفظ میراث فرهنگی و هویت تاریخی و تمدنی، جدی، همه جانبه و گسترده است، افزود: تمهیدات لازم برای استفاده از ظرفیت‌های سه حوزه ماموریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای توسعه کشور اندیشیده شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در پایان گفت: وظیفه سنگینی بر عهده ماست تا دین خودمان را نسبت به مردم، گذشته و تاریخ ادا کنیم.

یادآور می‌شود در این مراسم جمعی از موزه‌داران و دست‌ندرکاران عرصه موزه داری مورد تقدیر قرار گرفتند.

خروج از نسخه موبایل