ایرانگرد نیوز

اعتراض رئیس شورا درباره تخریب باغ‌های کن: به نام بنیاد خیریه باغ‌ها را تخریب می‌کنند

IMAGE635360266087265397

مسجدجامعی با اشاره به اینکه باغ‌های کن را تقریباً وجب به وجب بازدید کرده، گفت: در پشت این دیوارهای کاهگلی اتفاقی در حال رخ دادن است که اگر با تمام توان در مقابل آنها نایستیم دیگر این مشکلات قابل جمع کردن نیست. متاسفانه با اعمال نفوذ و با اسم بنیادهای خیریه، این باغ‌ها تخریب و سپس تبدیل به رستوران و غیره می‌شوند.

مسجدجامعی همچنین به ساخت و ساز کنار کاخ گلستان در منطقه 12 شهرداری هم اشاره کرد و گفت: سازندگان مدعی‌اند که این ساختمان برای انجام کار خیر بنا شده است، آخر این چه کار خیری است که باعث می‌شود یک بنای تاریخی که ثبت اثر ملی شده است از ثبت جهانی خارج شود.

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران که از تهیه گزارش مستند مبنی بر تخریب فضای سبز و باغ‌ها در شهر تهران خبر می‌داد، گفت: در داخل بوستان جوانمردان در منطقه 5 شهرداری تهران یک ساختمان 7، 8 طبقه در حال ساخت است که مربوط به شهرداری تهران نیست و این تخلف صریح از قانون است.

به گفته او همچنین به 2 تعاونی اجازه داده‌اند که در وسط درختان کهنسال توت واقع در باغ‌های کن، ساخت و ساز انجام دهند که به نظرم برخی از این بی‌قانونی‌ها به دلیل ایراد در طرح جامع و تفصیلی شهر تهران است که نیاز به بازنگری دارد.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه ساختمانهای 5 طبقه در خلال باغ های کن توسط افراد غیربومی در حال ساخت است، گفت: متاسفانه باغ‌های کن توسط یکسری افراد سودجو در حال قطعه‌بندی و ساخت و ساز است که شورا و شهرداری باید با اعمال نظارت گسترده جلوی این تخریب ها را بگیرد.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در دفاع از طرح جامع شهر تهران، گفت: در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی یک مصوبه 8 بندی بررسی شد که یکی از بندهای آن موضوع باغ‌های بهم پیوسته شهر تهران از جمله باغ‌های بهم پیوسته سوهانک و کن بود اما متاسفانه به‌رغم ابلاغ به شهرداری در مناطق اجرا نمی‌شود .

سالاری همچنین با تاکید بر اینکه طرح جامع اشکالی ندارد، یادآوری کرد: در زمان تصویب طرح جامع و تفصیلی که پهنه بندهایی براساس کاربری اعمال شده ،یک تبصره نیز اضافه شد که چنانچه این پهنه‌ها بر روی یکسری از کاربرهای عمومی از جمله فضای سبز، تاسیسات شهری و پارکینگ عمومی قرار گرفت، آن تأسیسات همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند اما متاسفانه شهرداری مناطق این موضوعات را رعایت نمی‌کنند.

در پایان مسجدجامعی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران را مکلف کرد تا موضوع باغات کن را در شورای معماری و شهرسازی شهرداری تهران و نیز در جلسه ای مشترک با منطقه 5 شهرداری تهران پیگیری کند.

خروج از نسخه موبایل