ایرانگرد نیوز

لزوم تمرکز بر تولید علم و تامین نیازهای سازمان در بخش تحقیق

ImageHandler.ashx

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر لزوم تمرکز بر تولید علم و تامین نیازهای سازمان میراث فرهنگی در بخش تحقیق تاکید کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاح دوازدهمین گردهمایی سالانه باستان شناسان ایران، گفت: همه باید با در نظر گرفتن امکانات واقعی سازمان میراث فرهنگی مطالعات‌، بررسی‌ها‌ و پژوهش‌های مرتبط با این حوزه را انجام دهند و کمک کنند تا معاونان و مدیران اجرایی سازمان عملکرد مطلوبی داشته باشند.

وی تصریح کرد: اتفاقات بسیاری در طول دوره‌های مدیریتی گذشته در سازمان میراث فرهنگی رخ داده است‌.

معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه در چند سال گذشته، با تصمیم‌های خاص و جابه‌جایی‌هایی که انجام شد‌، ضربه‌های سنگینی بر بنیه‌ی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وارد شد، تصریح کرد: مشکلاتی در حوزه‌ی کاوش‌، حفاظت‌، احیا و مرمت آثار تاریخی ایجاد شد؛ اما حالا دیگر نباید به گذشته نگاه کرد، باید نگاه‌مان به آینده باشد و فقط به آسیب‌شناسی گذشته پرداخت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: تمرکز بر تولید علم، بخصوص در حیطه‌ی تخصصی باستان‌شناسی و تأمین نیازهای سازمان در بخش‌های تحقیق و توسعه باید در راس برنامه های این سازمان قرار گیرد.

وی ادامه داد: شرایط جدیدی که نیازمند آن هستیم، انجام برنامه‌ریزی در سازمان است تا زوایای مختلف و پنهان سازمان را ببینیم و با یک نگاه کامل و جامع، وظایف اصلی‌مان را انجام دهیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به شناسایی و ثبت 31هزار محوطه، تپه و سایت تاریخی در کشور، افزود: مراحل مختلف کاوش، حفظ، احیا،‌ مرمت و بازسازی در سازمان باید با رویکرد جدید و مشارکت گسترده‌تر مردم دنبال شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه نباید به منابع دولتی بسنده کرد، گفت: رویکرد جدید ما این است که از حضور سرمایه‌گذاران استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور از علاقه‌مندی همه‌ی اعضای دولت و به موضوعات مربوط به سازمان میراث فرهنگی خبر داد.

سلطانی فر با اشاره به تلاشی که اعضای دولت در راستای شفاف‌تر شدن نحوه‌ی تعامل با دستگاه‌ها دارند، ادامه داد: در 100 روز گذشته و پس از برگزاری نشست‌های مختلف با دستگاه‌های دولتی، هفت تفاهم‌نامه با وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها با هدف شفاف‌تر شدن چگونگی همکاری با سازمان میراث فرهنگی امضا و در آن‌ها، جایگاه ویژه‌ای برای پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی در نظر گرفته شد.

وی از نشست با اعضای شورای شهر تهران در روز آینده خبر داد  و با تاکید بر لزوم توجه به حفظ و حراست از اماکن تاریخی گفت: فکر می‌کنم در آن نشست، تفاهم‌نامه‌ای مبادله می‌شود تا اماکن تاریخی و فرهنگی مهم تهران را از خطر نابودی نجات دهیم.

معاون رییس‌جمهور تصریح کرد: با توجه به تأکیدهای رییس‌جمهور تلاش می‌کنیم خواسته‌ها و سیاستهای وی از سازمان میراث فرهنگی دارد را تبیین کنیم و برای انجام این کار نیز به همکاری و مشارکت همه‌ی علاقه‌مندان نیاز داریم.

خروج از نسخه موبایل