ایرانگرد نیوز

بازدید مدیران ارشد فیا ازفعالیت‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران

بازدید مدیران ارشد فیا ازفعالیت‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران

مدیران بلند پایه فدراسیون جهانی اتومبیلرانی به دعوت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در سفر به کشورمان از فعالیت‌های این موسسه و امکانات بخش اتومبیلرانی ایران بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران؛ “تیری ویلمارک”، رییس و “جاکوب بنگسگارد”، مدیرکل منطقه یک فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (فیا)، 29 اردیبهشت ماه 1393، ضمن بازدید از فعالیت‌ها و بخش‌های مختلف این کانون به عنوان یکی از نهادهای فعال در بخش اتومبیلرانی و ارائه کننده خدمات جاده‌ای، از امکانات کشورمان در زمینه کنترل و ایمنی راه‌ها دیدن کرده و در نشستی مشترک با مدیر عامل، مدیران بخش‌های مختلف و کارشناسان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به بحث و تبادل نظر درباره راه‌های توسعه همکاری و فعالیت‌های مشترک پرداختند.

در این نشست تیری ویلمارک، رییس منطقه یک فیا، با ابراز خرسندی از سفر به ایران، درباره بازدید خود از  بخش صدور اسناد و مدارک بین‌المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اشاره کرد و افزود: ما در این بخش شاهد رضایت مردم از نحوه خدمات دهی کانون در ارائه گواهینامه و دیگر مدارک بین‌المللی بودیم و به طور کلی می‌توان گفت که شیوه خدمت رسانی این موسسه در بخش‌هایی که با مردم ارتباط مستقیم دارد قابل تحسین است.

وی همچنین به بازدید از فعالیت‌های امداد خودروی کانون اشاره کرد و گفت: طبق مشاهدات ما، امداد خودروی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران نیز از امکانات و تجهیزات با کیفیت برخوردار است و به نظر می‌رسد تا کنون توانسته در حد قابل قبولی به ارائه خدمات به امداد خواهان بپردازد.

رییس منطقه یک فیا از وجود امکانات متعدد و انجام فعالیت‌های موثر اتومبیلرانی و تلاش برای ارتقای ایمنی جاده‌ها در کشورمان اظهار خرسندی کرد و گفت: در بازدیدی که از سامانه کنترل ترافیک جاده‌های وزارت راه ایران داشتیم، وجود تکنولوژی‌های پیشرفته و دوربین‌های مختلف که نقش مهمی در افزایش ایمنی راه‌ها ایفا می‌کنند برای ما جالب و تحسین برانگیز بود.

وی افزود: در عصر حاضر موضوع فرهنگ سازی در زمینه اتومبیلرانی و تامین ایمنی راه‌ها به یکی از مسائل مهم برای سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی تبدیل شده است؛ چراکه هر ساله به دلیل وقوع سوانح و تصادفات رانندگی، شمار زیادی از مردم جان خود را از دست می‌دهند که مسبب بخش عمده این حوادث جوانان 18 تا 25 سال هستند.

ویلمارک ادامه داد: این موضوع لزوم آموزش و فرهنگ سازی در جامعه بویژه در میان قشر نوجوان و جوان را افزایش می‌دهد. البته ما مطلع شدیم که کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران اخیرا کمیته‌ای با عنوان توسعه فرهنگ اتومبیلرانی ایمن تشکیل داده است که این اقدام شایسته و در خور تقدیر است.

وی در بخش دیگری از این نشست از طرح پیشنهادی کانون با موضوع تشکیل یک زیر مجموعه و ایجاد یک اتحادیه کوچکتر در منطقه یک فیا به عنوان طرحی سازنده در جهت توسعه همکاری‌ کلوپ‌ کشورهای مختلف یاد و خاطرنشان کرد: فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی از برنامه‌ها و فعالیت‌های بین کانون‌ها که موجب توسعه روابط و همکاری‌ها می‌شود حمایت و استقبال می‌کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با امکانات و ظرفیت‌هایی که در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و با فعالیت‌های ارزشمندی که این موسسه در حال انجام آنها است، به نظر می‌رسد در آینده نزدیک شرایط خوب و مساعدی برای همکاری‌های متقابل فراهم آمده و به زودی شاهد اجرای برنامه‌های مشترک خواهیم بود.

بنابر این گزارش: رییس و مدیر کل منطقه یک فدراسیون جهانی اتومبیلرانی طی سفر دو روزه خود به ایران، از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی کشورمان از جمله مجموعه فرهنگی تاریخی نیاروان در تهران و سی و سه پل، میدان نقش جهان و … در شهر اصفهان دیدن کردند.

گفتنی است فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (فیا) به عنوان سازمانی غیرانتفاعی و انجمنی بین‌المللی از کانون‌های جهانگردی و اتومبیلرانی 132 کشور جهان تشکیل شده که دفتر مرکزی آن در پاریس قرار دارد. کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران نیز از سال 1331 هجری شمسی به نمایندگی از کشورمان در این فدراسیون عضویت دارد.

فیا دارای 4 منطقه اتومبیلرانی و جهانگردی است که دفتر منطقه یک آن در بروکسل مستقر بوده و 107 کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نمایندگی از قاره‌های اروپا، آفریقا و خاورمیانه از جمله کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در آن عضو هستند.

خروج از نسخه موبایل