ایرانگرد نیوز

بنیانگذار موزه میراث روستایی؛ ما باید داشته های فرهنگیمان را به نمایش بگذاریم

ImageHandler.ashx

بنیانگذار موزه میراث روستایی گفت: ما باید داشته های فرهنگیمان را به نمایش بگذاریم زیرا به هیچ قوم و ملتی تهاجم نمیشود مگر اینکه شرایط تهاجم در آن قوم وملت فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ، محمود طالقانی در مراسم کلنگ‌زنی پارک فرهنگی موزه میراث روستایی گیلان اظهار داشت: پارک فرهنگی گیلان نخستین پارک فرهنگی در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: از 8 سال قبل مقدمات احداث موزه روستایی گیلان آغاز شد در زمانی که دکتر سلطانی فر به عنوان استاندار وقت 10 هکتار زمین در اختیار ما قرار داد.

وی ادامه داد: اکنون با گذشت 8 سال 35مجموعه فرهنگی را در این مکان به ثبت ملی رسانده ایم وحریم 1و2 موزه تصویب شده است و یکی از پر بازدیدترین موزهای کشور در جذب توریسم داخلی وخارجی است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 15 سرشاخه معماری را شناسایی نموده ایم و تنها دوفاز از 9 فاز این موزه باقی مانده است وامروز هم شاهد افتتاح فاز هفتم هستیم.

وی همچنین با اشاره به ایجاد اولین پارک فرهنگی کشور افزود : ایجاد پارک فرهنگی کار بسیار بزرگی است که هدف این پارک شناسایی باورهای مردم مناطق مختلف استان می باشد و تمام باورهای مردم در موزه میراث روستایی گیلان گردآوری شده و پارک فرهنگی این باورها را عملی می‌کند.

بنیانگذار موزه میراث روستایی گیلان اذعان داشت:ما باید به صنایع دستی نیز بها دهیم و باید برای صنایع دستی میراث فرهنگی را غنا بخشیم .

دکتر طالقانی در پایان با تاکید بر داشته های فرهنگی افزود : ما باید داشته های فرهنگیمان را به نمایش بگذاریم زیرا به هیچ قوم و ملتی تهاجم نمیشود مگر اینکه شرایط تهاجم درآن قوم و ملت فراهم شود و پارک فرهنگی میراث روستایی گیلان با ارائه فرهنگ غنی تلاش دارد با حفظ فرهنگ غنی مادری با ایجاد چنین شبهاتی مقابله کند.

خروج از نسخه موبایل