ایرانگرد نیوز

همزمان با هفته ميراث فرهنگي “موزه شهر” در سبزوار افتتاح شد

"موزه شهر" در سبزوار افتتاح شد
همزمان با فرا رسيدن هفته ميراث فرهنگي در مراسمي با حضور معاون ميراث فرهنگي، اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، فاز نخست “موزه شهر” در سبزوار با هدف حفظ هويت، تاريخ و شناسنامه سبزوار در بخش غربی میدان بهشتی راه اندازی شد.به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، در اين مراسم رئيس شوراي اسلامي شهر سبرواز، نماينده مردم اين شهر در مجلس شوراي اسلامي و تعدادي از مديران و مسئولان اين شهرستان حضور داشتند.حسين عباس زاده، معاون میراث فرهنگی استان در اين مراسم گفت: سبزوار اولین شهرستانی است که مصوبه شورای عالی استانها مبنی بر ایجاد موزه شهر  را در خراسان رضوی اجرائی کرد.

وي تصریح کرد: شورای عالی استان ها سال گذشته مصوبه ای را تصوب کرد که شهرداری و شورای شهر می توانند با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری موزه شهر را تاسیس و راه اندازی کنند که سبزوار اولین شهر استان است که این مصوبه را اجرائی کرد.

وی گفت: موزه هویت و شناسنامه شهر ها هستند که با بازدید از آنها  از  تمدن و هویت و شناسنامه گذشته شهر آگاهی پیدا می کنیم.

وی افزود: موزه سبزوار با موافقت نامه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد شده است و طرح محتوایی آن در حال تکمیل شدن است و به محض اینکه طرح محتوایی ارائه شود مجوز آن نیز صادر خواهد شد.

عباس زاده با تاکید بر اینکه سبزوار با تاریخ غنی و تنوع فرهنگ و جاذبه های فرهنگی و گردشگری از قدیم نسبت به سایر شهرها جایگاه متفاوتی داشته است و دارد بيان کرد: سبزوار یکی از منحصر به فرد ترین شهرهای مسیر جاده ابریشم است که نگین 5 هزار ساله تاریخ را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه تپه دامغانی ها مانند کتاب قطوری از فرهنگ و معماری و شهرسازی سبزوار است اظهار کرد:  باید مواظب باشیم آسیبی به این اثر مهم ارزشمند نرسد و به مرور زمان این کتاب را ورق بزنیم و مطالعه کنیم.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوي ایجاد سایت موزه این مکان را جاذبه جدید گردشگری عنوان کرد و افزود:  این جاذبه ها باعث می شوند که زائران امام رضا(ع) در سبزوار توقف کنند و با فرهنگ و تمدن این شهر تاریخی آشنا شوند و سبزوار هم از بخشی از ثروت گردشگری بهره مند شود.

عباس زاده اتحاد فرهنگی را مهمترین عامل به ثمر نشستن سیاست های جذب گردشگر برشمرد و گفت: باید زمینه  برگزاری تورهای گردشگری به مقصد سبزوار فراهم شود چرا که گردشگرانی که وارد سبزوار می شوند حداقل می توانند 2 روز با کمک یک راهنمای آشنا و مسلط از جاذبه های فرهنگی گردشگری این شهر  بازدید داشته باشد.

خروج از نسخه موبایل