ایرانگرد نیوز

به دستور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی انجام شد: اعزام کارشناسان میراث فرهنگی برای بررسی علت آتش سوزی در شهر سوخته

 اعزام کارشناسان میراث فرهنگی برای بررسی علت آتش سوزی در شهر سوخته

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به دستور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هیات کارشناسی برای بررسی دلیل وقوع آتش‌سوزی در پایگاه پژوهشی شهر سوخته به این منطقه اعزام شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امین عارف‌نیا با اعلام این خبر افزود: در پی وقوع آتش‌سوزی در آمفی تئاتر پایگاه پژوهشی شهر سوخته و اهمیت بررسی دلایل این اتفاق، هیاتی متشکل از کارشناسان حوزه میراث فرهنگی و حفاظتی به این منطقه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه هیات اعزامی به دستور رئیس سازمان میراث فرهنگی و به منظور بررسی ابعاد این آتش‌سوزی به پایگاه پژوهشی شهر سوخته اعزام شدند، تصریح کرد: براساس اطلاعاتی که از استان اعلام شده هیچ یک از آثار تاریخی موجود در موزه پایگاه پژوهشی شهر سوخته در این آتش‌سوزی آسیب ندیده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی یادآور شد: پس از بررسی و شناسایی قطعی دلایل بروز این اتفاق اطلاع رسانی انجام و  اقدامات لازم برای جبران خسارت‌های وارده توسط سازمان میراث فرهنگی اعمال خواهد شد.

بر اساس این گزارش  سالن آمفی تئاتر شهر سوخته 9 صبح روز گذشته 2 خرداد دستخوش حریق شد ولی موزه و اشیاء موجود در آن و قسمتهای اداری این پایگاه پژوهشی از این حریق در امان ماند.

خروج از نسخه موبایل