ایرانگرد نیوز

حفاری باستان‌شناسی در بزرگترین گنبد آجری جهان آغاز می‌شود

IMAGE635348182990402282

ابنیه بخش شمالی گنبد سلطانیه باردیگر شاهد حفاری‌های باستان‌شناسی است. بیش از سه سال مطالعات باستان‌شناسی گنبد سلطانیه متوقف مانده بود و حالا خبرهای ادامه از سرگیری این مطالعات به گوش می‌رسد.

«یحیی رحمتی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اعلام این خبر ‌گفت: «پس از توقف 3 فصل کاوش، بالاخره حفاری باستان‌شناسی در ابنیه‌های مربوط به قسمت شمالی گنبد سلطانیه آغاز می‌شود. سایت 14 هکتاری که در منطقه سلطانیه وجود دارد به زودی در فصل جدید کاوش، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»
او با تاکید برآنکه اولویت کاوش درخصوص شناسایی و شناسنامه‌ دار کردن آنچه از کاوش به دست می‌آید است گفت: «با توجه به آنکه دوره ایلخانیان یکی از مهمترین دوره‌های حکومتی در ایران است از این رو قصد داریم تا با شناسایی و شناسنامه دار کردن آنچه از کاوش بدست می‌آید بتوانیم تاریخ را ثبت و ضبط کنیم.»
رحمتی همچنین از تعامل با شهرداری به منظور منظرسازی سلطانیه خبر داد و گفت: «از بابت منظرسازی با شهرداری به نتیجه رسیدیم که کمیته ویژه معماری شهر سلطانیه تشکیل شود. در این کمیته نمایندگان و کارشناسان تشخیص می‌دهند که بدنه سازی برای سلطانیه انجام شود که منظر حفظ شود.»
خروج از نسخه موبایل