ایرانگرد نیوز

هدفگذاری برای جذب 3تا5 درصد از درآمد جهانی گردشگری سلامت

هدفگذاری برای جذب 3تا5 درصد از درآمد جهانی گردشگری سلامت

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از هدفگزاری این سازمان برای جذب 3تا5 درصد از درآمد جهانی گردشگری سلامت خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در نشستی با حضور مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و نمایندگانی از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری سلامت، وضعیت این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون رئیس‌جمهور در این نشست با اشاره به تفاهم‌نامه چهارجانبه وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، وزارت امور خارجه و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در این تفاهم‌نامه کلیات کار مشخص شده و برای اجرایی شدن آن باید دستورالعمل‌های مورد نیاز تهیه شود.

سلطانی‌فر با اعلام این خبر که دبیرخانه این تفاهم‌نامه چهارجانبه در سازمان میراث‌فرهنگی تشکیل خواهد شد، اضافه کرد: در چارچوب اجرایی شدن تفاهم‌نامه بین سازمان میراث فرهنگی، سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه، تشکیل کارگروهی برای رفع موانع و مشکلات موجود در این بخش مانند نحوه جذب و سرمایه گذاری و ساماندهی نظام تعرفه‌ها، ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه به روند رو به رشد گردشگری در کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به جهت‌گیری مثبت دولت در اجرای سیاست خارجی شاهد رغبت ورود گردشگران به کشورمان هستیم.

وی ادامه داد: در سال 2013 میلادی از هزار و 250 میلیارد دلار درآمد صنعت گردشگری، 150 میلیارد دلار به بخش گردشگری سلامت اختصاص داشته است، که هدفگذاری ما در این بخش رسیدن به 3تا5 درصد از این درآمد تا پایان دولت یازدهم است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه کسب این مقدار درآمد از محل گردشگری سلامت دور از ذهن نیست، گفت: در بخش توریسم سلامت کشور ما  با دارا بودن نیروی انسانی متخصص و مجرب حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد اما به لحاظ تجهیزات در این حوزه مشکلاتی وجود دارد که باید با حضور بخش خصوصی حل شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام آمادگی برای هماهنگی بین‌بخشی در حوزه گردشگری سلامت، تصریح کرد: تغییر باور در حوزه گردشگری موضوعی بسیار با اهمیت است که طی 4 ماه گذشته اتفاقات بسیار خوبی در این بخش رخ داده است.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: عزم و اراده‌ای که بین این چهار دستگاه برای تدوین یک دستورالعمل جامع به وجود آمده، نقطه آغاز خوبی در بخش گردشگری سلامت است، ما در این حوزه وظیفه حاکمیتی خود را انجام می‌دهیم  و در حوزه تخصصی ورود پیدا نمی‌کنیم.

خروج از نسخه موبایل