ایرانگرد نیوز

آسمان تهران تاریک شد!

 

برخلاف پیش‌بینی‌های هواشناسی که از روزی آفتابی برای پایتخت نشینان خبر می‌داد، از دقایقی پیش طوفان و گردوغبار شدیدی آسمان تهران را در نوردید. حجم این گرد و غبار در آسمان تهران به حدی بالا است که میدان دید را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و آسمان شهر را تاحدی تاریک کرده است.

دقایقی پیش (حوالی ساعت 17:15) وزش تندباد غبر آلود تهران را تاریک کرد و موجبات وحشت بسیاری را فراهم آورد.

به گزارش ایرانگرد نیوز برخلاف پیش‌بینی‌های هواشناسی که از روزی آفتابی برای پایتخت نشینان خبر می‌داد، از دقایقی پیش طوفان و گردوغبار شدیدی آسمان تهران را در نوردید. حجم این گرد و غبار در آسمان تهران به حدی بالا است که میدان دید را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و آسمان شهر را گرگ و میش کرده است.

شدت گرد و غبار به حدی بود که ضمن شکستن شاخه برخی درختان و شیشه ساختمان‌ها، ترافیک را مختل کرد و موجبات وحشت بسیاری را فراهم آورد و در انتها به بارش رگبار بهاری گره خورد و آسمان صاف شد؛ هرچند هنوز وزش باد ادامه دارد.

این در حالی است که صبح امروز سازمان هواشناسی صرفا از بارش پراکنده باران و رعدوبرق در تهران خبر داده و حتی سایت های معتبر جهان در پیش بینی هواشناسی نیز از وقوع چنین پدیده ای خبر نداده بودند.

این اتفاق در حالی در تهران رقم خورد که حوالی ساعت 15 امروز، تندبادی با سرعت 108 کیلومتر بر ساعت شهر ساوه در فاصله تقریبا صد کیلومتری (فاصله هوایی) پایتخت را در نوردیه و موجبات شگفتی مردم این دیار را فراهم آورده بود.

در حالی که به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، تندباد وارد شده از جنوب تهران تا دو ساعت دیگر جولان خواهد داد، فارس به نقل از یک کارشناس هواشناسی، سرعت وزش باد در فرودگاه بین المللی امام خمینی را 20 متر بر ثانیه و در فرودگاه مهرآباد 30 متر بر ثانیه اعلام کرد.

خروج از نسخه موبایل