ایرانگرد نیوز

معاون میراث فرهنگی کشور: واقعه 15 خرداد در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس ثبت می‌شود

واقعه 15 خرداد در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس ثبت می‌شود
محمدحسن طالبیان گفت: ثبت میراث فرهنگی ناملموس، واقعه پانزدهم خرداد سال 1342 در دستور کار معاونت میراث فرهنگی کشور قرار گرفت.معاون میراث فرهنگی با اعلام این خبر به میراث آریا(chtn)، تصریح کرد: واقعه پانزدهم خرداد از جمله ارکان اساسی جنبش مردمی در تحقق انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید که بی‌شک بخشی از میراث فرهنگی معاصر کشورمان است.

وی افزود: آثار ملموس و ناملموس واقعه 15 خرداد در تهران و شهرهای دیگر همچنان باقی است که از جمله این آثار می توان به مدرسه فیضیه قم، میدان ارگ، پادگان عشرت آباد تهران و همچنین پل کارخانه سیمان ورامین به عنوان شواهد ملموس در این پرونده اشاره و توجه کرد.

به گفته معاون میراث فرهنگی کشور،  مدرسه فیضیه قم از مهمترین آثار معماری عصر صفوی است که با آغاز نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1357، ارزشی چندبرابر یافته است.

طالبیان ادامه داد: پژوهش‌های لازم در این رابطه با توجه به اهمیت پرونده انجام شده و هم اکنون در حال تکمیل است، البته فرآیند تدوین پرونده ثبت واقعه 15 خرداد می تواند به عنوان نمونه برای ثبت پرونده های میراث ناملموس راهگشا باشد.

خروج از نسخه موبایل