ایرانگرد نیوز

مدیر کل میراث فرهنگی تهران: صنایع دستی یکی از با ارزش ترین های ویترین فرهنگی ایران در جهان است

صنایع دستی یکی از  با ارزش ترین های ویترین فرهنگی ایران در جهان است

رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان تهران ، صنایع دستی را  یکی از  با ارزش ترین های ویترین فرهنگی ایران در جهان برشمرد و افزود بایستی این کالای با ارزش با بسته بندی مناسب و در خور فرهنگ و هنر ایرانی به جهانیان ارائه شود.

خسروآبادی  بسته بندی را پل  ارتباط ذهنی بین تولید کننده و مصرف کننده دانست و تاکید کرد: یک بسته بندی جذاب می تواند مانند یک فروشنده موفق در درون کالا به تبلیغ بپردازد.

وی ادامه داد: ارتقاء کیفیت بسته بندی محصولات صنایع دستی؛ مزیت رقابتی هنرمند ایرانی در صادرات خواهد بود.زیرا صنایع دستی ایرانی از نظر کیفیت در سطح بالایی قرار دارد و با یک بسته بندی مناسب قطعا نگاه جهانی را به خود جلب خواهد کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروزه شاهد صنایع دستی گران قیمت و نفیسی هستیم که با وجود آنکه زمان و انژی زیادی برای ساخت آن صرف شده افزود: در هنگام بسته بندی و معرفی آن به مصرف کننده سهل انگاری بسیاری اتفاق می افتد و مصرف کننده دچار سردرگمی در چگونگی کیفیت محصول می شود.

خسروآبادی افزود : بسته بندی های صنایع دستی به تنهایی می تواند به عنوان یک محصول و کالای صنایع دستی محسوب شود ومتفاوت بودن بسته بندی یک محصول دست ساز به نسبت محصولات ماشینی می تواند در مصرف کننده حس بهتری ایجاد کند.

به طور مثال برای بسته بندی کالاهای صنایع دستی می توان از مواد دست ساز مانند انواع پارچه های دست دوز ,کاغذهای دست ساز , سبدهای دست باف , جعبه های دست ساز استفاده نمود و اگر این اتفاق با توجه به سلایق  بازار هدف به درستی روی دهد دیگر کالاهای  صنایع دستی ایرانی  پس از خریداری نیاز به یسته بندی مجدد نخواهند داشت.

وی ادامه داد: امروزه از بسته بندی تنها  برای محافظت از کالا استفاده نمی شود، بلکه برای آن نقش ها و مسئولیت های زیادی نظیر رقابت پذيري و جذابيت محصولات صادراتي مطابق با فرهنگ، آداب و سلايق كشورهاي هدف قایلند.

در پایان خسروآبادی گفت :  همانطور که می دانیم بسته بندی باعث ایجاد هویت در محصول می شود و هرچقدر که کالایی با ارزش و نفیس باشد، باز هم نمی توان آن را بدون بسته بندی مناسب به مصرف کننده ارائه داد،به همین منظور در نظر داریم تا کارگاه های آموزشی بسته بندی را بر اساس شیوه های نوین بازاریابی ویژه هنرمندان تهرانی برگزار کنیم.

خروج از نسخه موبایل