در استان قزوین صورت گرفت؛ رونمايي از تسبيح هزار و يک دانه مزين به اسماء حسنا در روز جهاني صنايع‌دستي

رونمايي از تسبيح هزار و يک دانه مزين به اسماء حسنا در روز جهاني صنايع‌دستي
همزمان با 20 خرداد روز جهاني صنايع دستي، تسبيح هزار و يک دانه مزين به اسماء الله در نمايشگاه محيط زيست قزوين رونمايي شد.

ساخت اين تسبيح همزمان با روز ولادت يگانه دخت نبي اکرم (ص)، پيرو امضاي تفاهم نامه همکاري مشترک في ما بين اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و اداره کل زندانها و اقدامات امنيتي استان قزوين، آغاز و در 20 خرداد روز جهاني صنايع دستي در نمايشگاه محيط زيست و با حضور جمعي از مسئولين ميراث فرهنگي و محيط زيست قزوين رونمايي شد.

سيد حسام محتشم شاد هنرمند و مدرس صنايع دستي و طراح و سازنده اين اثر فرهنگي- مذهبي در خصوص چگونگي ساخت اين اثر هنري اظهار داشت : اين تسبيح در استاي آموزش صنايع دستي به مددجويان و با همت 14 نفر از مدد جويان ندامتگاه مرکزي قزوين، به نيت 14 معصوم ساخته شد.

محتشم شاد هنرمند قزويني با اشاره به اين اثر گفت: تسبيح هزار دانه با 15 متر طول بزرگترين تسبيح ساخته شده در جهان مي‌باشد كه مجموعه‌اي ارزشمند از اسماءالله در يک اثر هنري جمع آوري شده است.

وي تصريح کرد: بر روي همه دانه هاي اين تسبيح که از چوب عناب ساخته شده نامي از اسماء جليله خداوند حک شده و دانه هزار و يکم آن که اسم خاص خداوند مي‌باشد از چوب درخت انار ساخته شده است، سر شيخ اين تسبيح از چوب درخت زيتون است که اسم آن در قرآن آورده شده و بر روي پلاک هاي اين تسبيح نيز اسامي مددجوياني که در ساخت تسبيح شرکت داشته اند حک شده است .

حسام محتشم شاد در پايان يادآور شد: اين تسبيح پس از رونمايي به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) اهدا شده و در موزه آستان قدس رضوي جهت بازديد علاقمندان به نمايش درخواهد آمد .

Check Also

بازگشت دوباره صنایع دستی به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از اضافه شدن صنایع دستی به پانزدهمین نمایشگاه …