مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی؛ شهر سوخته شایسته ثبت جهانی بود

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به شرایط ویژه و ارزشمند شهر سوخته، این منطقه تاریخی را واجد شرایط و شایسته ثبت جهانی دانست.

سیدمحمد بهشتی با اشاره به ارزش‌های شهر سوخته گفت: شهر سوخته از جمله چند شهری است که آغاز شهرنشینی بشر در آنجا شکل گرفته است، این منطقه به دلیل اینکه کهن‌ترین تجربه شهرنشینی در آن رخ داده بسیار بااهمیت است.

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: شهر سوخته یکی از غنی ترین محوطه‌های تاریخی است چراکه هر بار در این منطقه کاوش صورت گرفته حجم بسیار زیادی آثار و اشیاء تاریخی کشف شده است.

وی این مسائل را از مهمترین دلایل معرفی و ثبت جهانی شهر سوخته دانست و تصریح کرد: اجرای برنامه‌های مدیریتی برای این پایگاه جهانی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

بهشتی با بیان اینکه مقدمات راه‌اندازی پایگاه فعال در شهر سوخته اجرایی شده است، تصریح کرد: با توجه به ثبت جهانی شهر سوخته انجام فعالیت‌های پژوهشی باید با سرعت و کیفیت بهتری دنبال شود.

مشاور رئیس سازمان با ابراز خرسندی از ثبت شهر سوخته در فهرست میراث جهانی، افزود: امور حفاظت و معرفی آثار و شواهد محوطه تاریخی شهر سوخته و ساماندهی امکان بازدید از این مجموعه از جمله مواردی است که باید به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: حضور نیروی کارشناس و متخصص در شهر سوخته علاوه بر این محوطه، سایر مناطق تاریخی اطراف شهر سوخته را تحت تاثیر قرار می‌دهد و روند گسترش فعالیت پایگاه را افزایش می دهد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …