ایرانگرد نیوز

رییس ایکوموس ایران؛ حفاظت از شهر سوخته مهمترین موضوع است

حفاظت از شهر سوخته مهمترین موضوع است

رییس ایکوموس ایران با اشاره به ثبت جهانی شهر سوخته گفت: ثبت یک اثر در فهرست میراث جهانی فقط ثبت یک اسم نیست و نگهداری از این آثار باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مهدی حجت با اشاره به اینکه ثبت آثار تاریخی در فهرست میراث ملی و جهانی نباید به ثبت یک نام خلاصه شود و حفاظت از این آثار باید به بهترین شکل انجام بپذیرد، افزود: حفاظت و مراقبت از آثار تاریخی ملی و جهانی مهمترین و اصلی‌ترین موضوع است.رییس ایکوموس ایران ادامه داد: ثبت یک اثر یعنی تثبیت آن و منظور از ثبت جهانی و ملی آثار تاریخی فقط ثبت یک نام نیست بلکه منظور تثبیت این آثار و ارزش‌های تاریخی است که در سطح جهانی معرفی و شناخته می‌شود.

وی گفت: وقتی یک اثر برای ثبت در فهرست میراث جهانی معرفی می‌شود به این معنی است که آن ملت پذیرفته‌اند اثر ثبت شده به همان شکل حفظ شود و مراقبت و نگهداری از آن با تمام توان صورت گیرد.

حجت با اشاره به ثبت جهانی شهر سوخته، تصریح کرد: اینگونه اقدامات مثبت و خوب است و باید از این آثاری که در سطح جهان معرفی می‌شوند در سطح استانداردهای بین‌المللی مراقبت کرد.

رییس ایکوموس ایران یادآور شد: دستگاههای مسئول باید تمامی وسائل و امکانات لازم را برای حفظ و مراقبت از آثار ملی و جهانی به کار بگیرند تا این ارزش‌های تاریخی از تمامی خطرات مصون بمانند.

وی افزود: معرفی مواریث فرهنگی به مسئولین و مردم جامعه، شرایط و فضای بهتری برای مراقبت و نگهداری از این آثار فراهم می کند.

خروج از نسخه موبایل